Anmeldelser af BMW motorcykler

Herunder ses den gennemsnitlige brugervurdering af BMW. I alt 255 anmeldelser. 240 ud af 255 (94%) ville købe BMW igen. Brugeranmeldelser stammer fra 255 brugere, som tidligere har haft en BMW til salg på 123mc.dk
Samlet gns. vurdering
4.3
Køreegenskaber
4.3
Motor/transmission
4.3
Sidestilling/komfort
4.4
Driftsomkostninger
4.2
Værdi for pengene
4.4

Anmeldelser fra tidligere ejere om BMW

Vurderet af gert Carlsen
Stærke sider
Set i lyset af brug som touring og transportmiddel, ikke som en racer. Rimelig retningsstabil, også i sidevind og under overhaling af lastbiler på motorvej. me get sporsikker. Den kan sagtens dreje om hjørner i en fart, med den rigtige chauffør. Jeg var på Mestersvinger på Knutstorp sidste år med den, hvor jeg fik rykket nogle psykologske grænser. Instruktøren fortalte mig, da jeg brokkede mig over at det var en tung cykel, at der var en anden instruktør der havde en maskine, fuldstændig mage til min, hvor han satte nogle ret hurtige omgangstider på banen. Der er nogle der har døbt den "The flying brick" eller "den flyvende mursten". Den er langt bedre end sit rygte og særdeles pålidelig, forudsat den vedligeholdes på en seriøs måde. Fremragende siddekomfort ved lange stræk. Tilstrækkelig kraft ved overhaling, selv i høje gear. Jeg ved godt at den ikke kan sammenlignes med en Japansk supercykel, men den klarer de fleste opgaver ret flot. Selv min kone, som har problemer med at sidde på moderne cykler, sidder ret godt på den, fordi fodhvilerne sidder lavt og ikke lige under Røv.., som de gør på mange sportsmaskiner. Det er de færreste der kan holde ud at sidde nærmest på hug, i fem timer, på en MC. Hvis dine ben er lange nok og du har behov for et transportmiddel der kan køre dig frem og tilbage mellem hjem og arbejde hver dag samt tage en tur til Milano eller Prag i weekend'en, så er det, efter min mening, et godt alternativ til mange dyre cykler.

Svage sider
En cykel med forholdsvis stor sædehøjde i.f.t. kørebanen. Helt fint når man kører, men et klart problem for en fører med ikke særligt lange ben, når man skal stoppe og holde stille ved f.eks. et lyssignal. Jeg kan lige akkurat holde cyklen i balance med strakt fod. Jeg foretrækker at have hele fodsålen i asfalten. Hvis der er huller i vejen hvor jeg skal holde, ender det med jeg vælter. Yderligere er det en meget tung cykel at håndtere når den trækkes rundt ved håndkraft. Den er også svær at håndtere på f.eks. en færge, hvor man ofte bliver henvist til en niche af dækket, hvorfra man så skal manøvrere sig ud, når færgen er i havn.

Råd, tips og tricks
Sørg for at servicere den med olie og vand efter behov. Check dine kabler, man ved ikke hvor slidte de er, før man har checket dem. Der sad gamle dæk på, over fem år gamle, da jeg købte maskinen. Jeg var ved at lægge mig ned, hver gang jeg tog et sving. Nye dæk på, og maskinen var som forvandlet. Den stod fast i svingene, uden problemer. Det er en maskine der holder i rigtigt mange år og kan nemt køre et par hundrede tusinde Kilometer uden problemer, hvis den passes. Der er dårlige eksempler, men jeg mener, at en idiot kan ødelægge noget på en halv time, mens andre kan have den samme ting i mange år, uden problemer.

Øvrige kommentarer
Der er noget turbolens omkring toppen af kåbeglasset som vil irritere nogle. Jeg har selv været irriteret over turbulens fra kåben, men har opdaget, at ved at sætte fingre forskellige steder på hjelmen, forsvinder eller dæmpes disse. Hvis der kommer vind fra siden, kan der opstå ryk i hjelmen, så man nærmest sidder og rykker hovedet hurtigt frem og tilbage. Det kan da skyldes hjelmen, men da jeg har prøvet med flere forskellige hjelme, af mærket "Schubert" og fået samme oplevelse, skyldes det måske noget andet. På en daglig tur fra Kbh. til Vestsjælland, optrådte den rykkende turbulens altid på det samme vejstykke på ruten. Jeg vidste, når det begyndte, at nogle kilometer længere fremme ville det holde op igen. Det er selvfølgeligt afhængig af hastigheden, og er ikke så udtalt ved lavere hastigheder, som f.eks. legale motorvejshastigheder. Hvis man ikke er opmærksom, kan man nemt komme til at køre lidt stærkere end man tror, på denne MC. Hvis nogen mener jeg er ret begejstret for dette MC_mærke, har de fuldstændigt ret. Der er rigeligt med reservedele i den brugte ende, til rimelige priser. Der er ingen kæde der skal smøres på færgen, mens de med kardantræk smutter i cafeteriet. Der er et rimeligt brændstofforbrug for en MC og der skal ikke bruges så meget specialværktøj, at det gør noget. Jeg har kørt BMW i forskellige afskygninger i 40 år, uden ret mange problemer. Jeg er godt tilfreds. Det eneste jeg ønsker mig er en MC med lavere sædehøjde og lavere vægt, men jeg klarer mig. God tur.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af per andersen
Stærke sider
det er jo en gammel Mc har kørt på den i 27 år uden drift udfald. Den er godt lavet og går ikke i stykker. Svinggaffel skal man vænne sig til at køre med, men når man har det, er det en super form for affjedring. Den bremser godt i forhold til den fart som den kan præstere. Det elektriske er ofte et problem på gamle Mc, men ikke på r 27, delene er godt indkapslet og har aldrig haft el problemet med strøm. Den starter altid ved første tråd uanset temperatur. At motoren er ophængt i gummi betyder absolut ingen vibrationer under kørsel.

Svage sider
Den har i forhold til alder ingen svage sider da den kom frem i 1963 var det egentlig en gammel konstruktion og en efterfølger af r 26 dog med nogle væsentlige forbedringer. Det er som på andre BMW en klonket gearkassen men den går ikke i stykker

Råd, tips og tricks
Køb en som er original der er alt for mange gamle r 27 som ikke er holdt original og stumper til r 27 kan nemt løbe op i mange penge. I kan købe alle stumper hos Nimbus Århus hvor i får en super betjening og meget proff.

Øvrige kommentarer
På mine ture især Østrig og Sydtyskland er det åbenbart en model som tyskerne kan huske og syntes er så flot, så det skal snakkes med mange inden der kan køres.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af E. Lind
Stærke sider
Fantastisk kører egenskaber. Forlænger kører periode da den er skabt til at blive brugt i alt slags vejr. Født med varme i håndtag der er væsentligt ved kørsel i tidlig eller sent på sæsonen. God sidde komfort, kører langt på litern og har fået løftet motoren til 125 HK samridig er en 6 gears gearkasse en fornøjelse på de lange ture. Masser af udstyrs varianter og tilkøb. Solid maskine med normale driftsomkostninger almindelig service. Svært at sige noget skidt om den nye BMW GS LC

Svage sider
Stærk vanedannende :) Vær opmærksom på højden få evt. et sænknings sæt hvis man føler man kun kan røre jorden med tå spidserne. Ved køb af ny maskine må man være forberedt på et dyk i prisen ved vidre salg. dyre maskiner falder ofte mere i pris end ligende maskiner i en laver pris klasse.

Råd, tips og tricks
BMW kører med forskellige udstyrs pakker. Brug lidt tid på og vurderer hvor meget ekstra der skal sidde på maskinen og hvilke behov. Der kan spares penge ved at undlade de store pakker og finde et præcist behov for sin kørsel. Dog er der større mulighed for at handle med prisen ved flere udstyr pakker samlet ved ny køb.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Michael Hummelgaard
Stærke sider
Rigtig gode køreegenskaber på grund af den særlige affjedring foran. Ingen dyk ved opbremsninger. Glimrende kontrol i sving også ved (behersket) nedbremsning samtidigt. Glimrende siddekomfort og dejlig siddestilling også for høje personer. God komfort for passager. Stabil og stærk maskine der kan klare store vægt uden det mærkes på køreegenskaberne. Når først den ruller er den let og manøvredygtig og med god balance.

Svage sider
Den er lidt tung når man står med den.

Råd, tips og tricks
Følg anvisninger fra dækfabrikanten hvad angår dæktryk OG læg 0.20-0.30 til på fordækket. Det giver en stærkt forbedret svingvillighed (tip fra en mc-betjent). Få eventuelt tilpasset sæderne hos en dygtig saddelmager. Gå elkabler og bokse efter (adskil og smør forsigtigt med f.eks. silikonefedt) udskift eventuelt O-ringe/pakninger, så der ikke kan trænge fugt ind. Et tydeligt tegn på fugt i styreboksen er: den kan starte (måske med besvær) og køre i kort tid. Giv gearkasse og kardan Lindemann Manual Gearbox Treatment. Næsten ingen "klonk" og glat lækker kørsel.

Øvrige kommentarer
Super stabil maskine som kun kan anbefales. Køber gerne denne model igen. Også hvis den har kørt 100.000. Men overvej en ny kobling inden længe - måske.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Henning Stenbjerg
Stærke sider
En rigtig sportstouring der gør langturskørsel sjov og interessant - selv med bagsæde passager på. Kan lægges godt ned i sving og er en fornøjelse at køre på veje med mange sving. Har et godt moment og god super gode køreegenskaber. Har et rigtig godt sæde med god siddekomfort og er uden vibrationer der gør, at du kan køre lange stræk uden ømhed i bagdelen.

Svage sider
Du har en let foroverbøjet siddestilling der gør, at hvis du har dårlig ryg, kan du blive træt i rygmuskulaturen ved for lange stræk.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Kaj Villy Jensen
Stærke sider
Hen har alle tiders motorgang - god trækkraft - 18 gode HK - mange org. dele fra tyskland. Alt når den er lavet rigtigt og ikke lappet bl.andet nye motorophæng som der kun er på ophæng - en R26 er et "tysteribs" da motoren ligger direkte i stellet. Er "verdensmester" til at gå i tomgang hvis den er renoveret og justeret i karburator

Svage sider
Uduelig hvis det bare bliver skrevet "meget velholdt" sa er der lang vej endnu.

Råd, tips og tricks
Lav den ordentlig
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Steffen D. Nyman
Stærke sider
Super lande- og motorvejs lokomotiv med fantastisk komfort, specielt god med BMW LT komfortsæde - også for voksne bagsæde passagerer. Fin vindbeskyttelse og godt med kraftoverskud oppe i fart. Lave driftsomkostninger - går 18-20 km/L og har stor slidstyrke overalt (overdimensioneret). Man kan servicere alt selv med standard værktøj.

Svage sider
Lidt højfrekvente vibrationer i fødder og hænder ved over ca 5000 omdrejninger. Det er dog først ved konstant fart over ca 150 km/t. Varmeudvikling fra motor kan være rigelig hvis der køres langsomt om sommeren, men det er dejligt forår og efterår. ABS fejl kan være lidt svære at lokalisere.

Råd, tips og tricks
Køb en K100 16V, da motoren har en inspirerede kraftudvikling. Km tallet betyder ikke meget, da motor og gear let går 200.000 km. Justering af indsprøjtning, samt nyt gummi i styr- og motor beslag afhjælper de værste vibrationer. RS'eren har en lidt højere udveksling end LT'eren, dvs vibrationerne kommer først ved højere fart. Kom el- og ABS fejl i forkøbet ved at adskille/rense/smøre alle stik.

Øvrige kommentarer
Der findes masser af info på nettet om BMW K100
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Michael Kint Rostved
Stærke sider
Køregenskaberne er fremragende for en cykel i den vægtklasse takket være et super stel og affjedring - ESA er en MUST i min verden Bremserne er intet mindre end fantastiske - jeg tror 35 meter fra 100 km/t er muligt uden stoppies eller dramatik sammen holdt med nye cykler idag på 40-45 meter er det rigtig godt

Svage sider
Gearkassen er klonket 50 km/t i byerne kan være en udfordring - monter POwer Commandor hos mr. Dyno

Råd, tips og tricks
Power Commandor skal monteres ESA er virkelig et plus Gode erfaringer med Michelin Pilotroad 4
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Jens Peder Toft
Stærke sider
Rigtig god touring maskine, gode køreegenskaber, der kan tilkøbes varme i håndtag og sæder, el vindspejl, boardcomputer, fartpilot og meget mere. Topboks og sidetasker kan fås med indertasker ideel på ferieture. Ikke en tung maskine - nem at komme rundt med på små veje og i byer.

Svage sider
Hvis man bruger BMW/Expedit er service ikke i den billige ende, men så er det også fagfolk der servicerer den. Svært at finde noget negativt om dette vidunder.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Peter Handberg
Stærke sider
Fantastisk momentstærk motor, telelever forgaffel som stort set ikke dykker ved nedbremsninger, super køreegenskaber, trækker ubesværet 2 personer og bagage, køreglæden er i top. Har haft 9 MC over de sidste 30 år og denne køber jeg gerne igen!

Svage sider
Gearkasse kunne gå lidt mere smidigt, japanerne har kunnet gøre det bedre i mange år, så det bør ikke være så svært BMW. Dog slet i nærheden af elendigheden i en Harley :-)

Råd, tips og tricks
Wunderlich Marathon II tonet kåbeglas, så sidder du i læ med åbent visir op til 150 km/h. Boosterplug for bedre moment ved lave omdrejninger og så køb den ubetinget med ESA elektronisk affjedring og fuld LED lyspakke for at kunne se og ikke mindst blive set af andre tafikanter.

Øvrige kommentarer
Der findes TONSVIS af ekstraudstyr, de store er WUNDERLICH og TOURATECH der begge har BMW-kataloger tykke som telefonbøgerne var i gamle dage :-)
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Carsten T
Stærke sider
Sidder fantastisk med motorvejs fart. Mange så detaljer som bare er gennemtænkt. Bremser fantastisk. Efter trim af indsprøjtning trækker cyklen fuldstændigt lineært og særdeles kraftfuldt. Kører klippe stabilt ved alle hastigheder.

Svage sider
Går mildest talt elendigt hvis ikke cyklen bliver trimmet ind med en Powercommander eller andet. Hvis der springer en baglys pære giver det ABS fejl og cyklen køre med nedsat bremsekraft. Benzin måler kan ofte ikke tåle stilstand af mc. BMW mildest talt elendige service net. Dyrt at få BMW tester på hos autoriseret forhandler. Vanvittig ekstra udstyrs priser.. (f.eks. varmehåndtag inkl aktivering til 3600,-, selvmonteret)

Råd, tips og tricks
Undersøg om "snurren" giver sovende finger eller lignende. Hvis ikke cyklen er trimmet ind, eventuelt med anden udstødning, så påregn dette.

Øvrige kommentarer
Voldsom lang cykel..pas på med for høj hastighed ind i rundkørsler.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Henning Egholk
Stærke sider
Meget vibrationsfri motor. Fint bundtræk selv fra lave rpm. Motorlyd som en turbine. Effektivt bremsesystem med ABS og 3 bremseskiver. Ved normal kørsel flot benzinøkonomi 20-24km/l hvilket er flot for en model fra 90erne.

Svage sider
Hvis ikke der monteres kåbe eller vindskærm så højt vindpres på føreren. Oliefilter placeret svært tilgængeligt. Få HK efter dagens standard.

Råd, tips og tricks
Et komfortsæde kan anbefales. Også hvis føreren ikke har så lange ben.

Øvrige kommentarer
Hvis man står for at skulle begynde en MC karriere og skal have en brugt mc. Så vil jeg ikke tøve med at købe denne model. De blev lavet indtil 1996 så priserne er også lave nu. Det kan så være svært at finde en med få km, men måske en sådan kan findes i Sverige, hvor de altid har haft mange flere BMWer på markedet.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Henrik Hansen
Stærke sider
Fantastisk gode køreegenskaber, styrer og bremse rigtig godt. Den er en stor fornøjelse at køre på. Man mærker på ingen måde den forholdsvis høje vægt, når først hjulene triller. Rigtig godt forlys (Xenon-udgaven)

Svage sider
Modellen er født med mange "børnesygdomme" Vær opmærksom på om disse alle er løst. Det kan oplyses ved henvendelse til en BMW forhandler om maskinen har været indkaldt og om disse "børnesygdomme" alle er løst. Gearskiftet kan være lidt af en prøvelse, især hvis man har "sarte ører" Det skal forstås sådan, at gearskiftet fungere perfekt, men det er bestemt ikke lydløst. Der lyder et ordentlig "KLONK" når maskinen sættes i 1. gear. Endvidere "klonker" det lidt ved skift til 2. og 3 gear, men som nævnt fungere gearkassen ganske udmærket. Det er endvidere almindelig kendt med disse "klonklyde" på K1200 og K1300 S/R/GT, så det er kun et spørgsmål om at vænne sig til disse lyde.

Råd, tips og tricks
Vær endog MEGET opmærksom på koblingen ved køb af brugt maskine. BMW har haft rigtig meget bøvl med koblingen på alle K1200S/R/GT modellerne. Det kan stærkt anbefales, at montere en koblingsskål fra K1300S/R/GT. Den passer lige over i uden problemer. Vær igen MEGET opmærksom på, at købe nyeste model af koblingsskålen, idet den er blevet ændre flere gange. Den kan kendes på, at der sidder en blank tallerkenfjeder på bagsiden, inde bag tandhjulene.

Øvrige kommentarer
Jeg kom temmelig uheldigt i gang med min K1200Gt. Jeg har haft store problemer med koblingen, som skramlede voldsomt, samt med motorstyringen, som indeholdte en periodisk fejl, hvilket bevirkede, at maskinen periodisk mildest talt kørte elendigt. Problemerne er nu løst ved at jeg har udskiftet koblingsskålen, samt motorstyringen. Endvidere kan det stærkt anbefales at eftermontere en Power Commander og få denne kørt rigtigt ind på rullefelt. (Ove = Mister Dyno kan stærkt anbefales) Maskinen køre nu problemløst og går, som en drøm. Den har et helt vildt godt og lækkert bundtræk - især efter montering af PC.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Anonym
Stærke sider
Fantastisk touringmaskine, god til rejse for en eller to, god til motorvej og handy på små¨veje. En mester til kompromiets kunst der kan det hele. Rigelig med motorkraft og godt moment. Solid og pålidelig.

Svage sider
ingen
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Henrik Hansen
Stærke sider
Rigtig god og dejlig motorcykel, som er utrolig let kørt på trods af vægten. Rigtig god sidekomfort og god plads i taskerne. I det hele taget en motorcykel, som jeg var rigtig glad for.

Svage sider
Udstødningen bliver hurtigt grim og anløbet af overfladerust. Jeg synes der mangler lidt ekstra kræfter i motoren. Ved mellemacceleration, eksempelvis ved kørsel på motorvej, så synes jeg, at der ikke sker det helt store. Jeg synes, at det er irriterende, at man skal op at køre mindst 90 km/t før den rigtigt kan trække 6. gearet, især hvis man er 2 personer og fuld oppakning. Det vænnede jeg mig aldrig til. Kører for "magert" i benzinblandingen fra fabrikken, hvilket bevirker, at motoren har tendens til at "hugge" ved kørsel med lave omdrejninger. Det er desværre et generelt problem for næsten alle motorcykler i dag. Det kan afhjælpes med en Boosterplug eller en Power Commander. Det vil jeg klart anbefale.

Råd, tips og tricks
Hæld Bel-Ray gear Saver 85/140 på gearkassen. Det fjerner stort set alle "klank - klonk - klask-lyde" fra gearkassen og den skifter væsentlig bedre. Monter Boosterplug eller Power Commander. Det giver en væsentlig bedre motorgang, især ved lave omdrejninger.

Øvrige kommentarer
Fin og god motorcykel, som de fleste vil blive glad for. Jeg kunne godt forestille mig at købe sådan en igen.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af claus j
Stærke sider
særdeles letkørt - gode egenskaber ved uventede manøvrer eller uventede opbremsninger. harmonisk accellerationskurve - ingen "ryk" eller "dødpunkter".

Svage sider
siddestilling ved længere ture - kåbebeskyttelse ved hænder - kåben lav ved lange ture. Uhandy at stille på centralstøtteben.

Råd, tips og tricks
check olie - bruger 1/2 ltr på 2000 km. montér højt kåbeglas. wunderlich laver en super effektiv lille clip-on kåbe der kan monteres ovenpå eksisterende kåbe.

Øvrige kommentarer
Den skal være GUL! 😋😋
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Jørgen Smidt-Jensen
Stærke sider
Driftsikkerhed, værdi for pengene, konstruktion/reservedele/reparationer=fantastisk. Motoren er vibrations fri og nøjsom. Kører fantastisk med passager og fuld oppakning.

Svage sider
Den foroverbøjede siddestilling kan være anstrengende ved lavere hastigheder - OK ved høje hastigheder. .Bremser kunne være bedre. Den er lidt "toptung at manøvrere ved lave hastigheder.

Råd, tips og tricks
Køb reservedele i tyskland eller england og/eller brug Toftlund MC som værksted i DK. Sørg for at have gode dæk monteret og hold øje med lufttrykket. Brug en god motorolie - så holder motoren "evigt"..

Øvrige kommentarer
Overvej en RT model, som jeg nu også har købt - man sidder bedre til de lidt længere ture, og selve maskinen og den fine motor er det samme - og de 75 Hk er rigeligt til danske forhold - også med fuld oppakning.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Johnny Binau
Stærke sider
Den har et helt vildt bundtræk, ligger rigtigt godt i sving styrer som en 600 ccm, Bremser er noget af det bedste man kan få, elektronisk undervogn ESA. Varme håndtag.

Svage sider
Motorstyring den kører ujævnt ved køkørsel. Men montere man en powercomander på den er problemet væk.

Råd, tips og tricks
Køb dem fra 2006 og frem der har man fjernet børnefejlene

Øvrige kommentarer
Super super cykel, savner den.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Lars Dan Jensen
Stærke sider
En kanon sports/tourings cykel. Meget lidt/billig at vedligeholde pga bl. andet ABS Den bare holder og holder 100.000 km er intet problem, Meget fint originalt taske system

Svage sider
Måske lidt tørstig og lidt tung i forhold til morderne cykler

Råd, tips og tricks
køb køb du blir ikke skufet :-)
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Jes Jakobi Ougaard
Stærke sider
Fantastisk kørekomfort og super stærkt trækkende boksermotor. Kører langt på literen. Gennemsnitligt omkring 21 km/l - Meget fint for så stor en motor.

Svage sider
"Klunkende" gearkasse, der ikke skifter overbevisende godt. Indvendig "tikkende" lyd fra motoren pga. dårligt fungerende knastkædestrammere i de første årgange.

Råd, tips og tricks
Montér styrforhøjer sæt fra f.eks MotorWorks.UK for bedre siddekomfort. Køb udgaven med justérbart sæde. Udskift gearolien m/ 90W140 gearolie. Giver mindre "Klunk" fra gearkassen. Udskift knastkædestrammerne med den nye type. Årg. ´96 eller nyere.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af klaus F. M. M. zacharias
Stærke sider
en fantastisk touring mc, masser af bagageplads, fint at køre i regn, flott drejmoment ved lav omdrejninger, i helhed en stabil og godt touring motorcykel

Svage sider
for stor vægt,for højt tyngdepunkt, ikke velegnet til grusveje og til personer med korte ben, bagsædet er for bred til små personer idet fodstøtte ikke kan justeres op gaskabel bliver for stram, ved høj hastighed ( over 180 km/t ) svingningsstabilisator for svag, GPS montage og tilsluttning er lidt besværlig

Råd, tips og tricks
kræver en hvis styrke og rutine og få mc på centralstøtteben og få den rejst når den ligger ned, en lille træ eller aluplade skal man have med til side støtteben ved blød bundforhold

Øvrige kommentarer
eventuelt støj fra generatortandhjul kan afhjælpes ved at skifte til fiber tandhjul generel en meget stabil og optisk meget flott MC
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Finn Andersen
Stærke sider
touringmaskine med god siddekomfort til lange ture, også for passager. Billig i drift. Kardantræk = ikke noget med at smøre kæde hele tiden

Svage sider
tung maskine, men man kan nu godt køre både snoede veje og i bjerge med den.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Jan Kokborg
Stærke sider
Superb langturs mc, støjsvag, justerbar sædehøjde, godt moment i boxeren, abs bremser, el justerbart kåbe glas, pæn benzin økonomi.

Svage sider
Tung mc, kunne bruge flere hk, motor lyder ikke så godt når den får nogle omdrejninger, lidt kedelig at suse småture på.

Råd, tips og tricks
Super touring mc, men køb en lettere mc hvis du mest er til sjove småture som jeg.

Øvrige kommentarer
Købte den pga muligheden for at montere sidevogn, men fik aldrig en på. Byttede den ud med en Honda VTR 1000 SP2, og DET er en sjov mc, men drømmer da om en K1200s BMW engang :-)
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Klavs Nybjerg
Stærke sider
Enestående langturskomfort i kombination med ret skarpe egenskaber på alpevejene. 50.000 km uden én eneste fejl. Rigtig gode bremser.

Svage sider
Kun én aut. forhandler og serviceorganisation i dk, men de små værksteder kan endnu skaffe reservedele af diverse kanaler.

Råd, tips og tricks
Gå efter modem 0368 fra 2007 og senere med delintegralbremser.

Øvrige kommentarer
Fremragende og utroligt stabil sportstourer.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Torben Sloth
Stærke sider
Motor - i 2. og 3. gear går den fra ALT. At BMW vedbliver at opdatere fejl ub Går fuldstændig rolig uanset hastighed ESA - perfekt.

Svage sider
Høje service omkostninger Kun 1 autoriseret forhandler på sjælland Er ikke glad for tomgangskørsel ( bykørsel )

Råd, tips og tricks
Har kørt 292 km/t ( GPS) uden problemer, og 0-100 km/t nås jo på lige under 3 sek. - og 200 km/t på 8 sek - og det passer. Den stikker fra ALT, og det er afprøvet.

Øvrige kommentarer
Genialt taske system. Vedr. tomgangskørsel - fik BMW til at give den lidt mere benzin ved lave omdrejninger, det hjalp.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Mikael Dokkedal
Stærke sider
Det er nok den eneste motorcykel der kan holde til at køre både sommer og vinter i 35 år. Yderst velegnet til det danske klima.

Svage sider
Generatoren er fra en tid, hvor man ikke skulle køre med lys hele døgnet.

Råd, tips og tricks
14,5 volt spændings relæ.

Øvrige kommentarer
En fantastisk MC. Den blev skiftet, til fordel for en R 1150 RT fra 2001. Samme MC, bare 20 år nyere.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Henrik Elster
Stærke sider
En ægte boxer med de "gamle" dyder. Fænomenale køreegenskaber. Den spiser motorveje, som vi andre spiser chokolade.

Svage sider
Den originale kørestilling skal udbedres med en styrforhøjer.

Råd, tips og tricks
Køb styrforhøjer og højere kåbeglas.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Jens Andreasen
Stærke sider
Pålideligheden selv. Comfort i højeste klasse ved anvendelse som det den er skabt til - Cruising! Design når det er bedst.

Svage sider
Burde have haft mindst 25 l. tank.

Råd, tips og tricks
Enkelt at optimere det lange lys, så "alle 4" forlygter har "langt lys på" ved skift til langt! Org. har hovedforlygterne kun kort lys på, når der skiftes til langt lys!

Øvrige kommentarer
Har du først kørt på en R 1200 CL, opleves de fleste andre motorcykler lidt som "spinkle knallerter" ;o)
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Rene Sabro
Stærke sider
Syntes bare det er en total dejlig cykel. har aldrig har nogen problemer med den og jeg har haft to gennem de sidste år..

Svage sider
Stor cykel når man skal stoppe op. når man kun er 170 cm. høj. men ellers ikke noget...

Råd, tips og tricks
Vælg den model med auto el støtte fod og central låse og den lidt større motor.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af jan skov jensen
Stærke sider
Overskud. Suveren sporttourer. Suveren motor. Heftige bremser. Magter rigeligt 2 pers. Med bagage til 4 ugers ferie.

Svage sider
Alle Bmw klonker når de sættes i 1 gear.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Henrik Hansen
Stærke sider
Kører fantastisk godt, har en rigtig god og velkørende motor, er generelt en rigtig god og velkørende motorcykel.

Svage sider
Gearskifte er ikke særligt velfungerende ved benyttelse af den af BMW anbefalede gearolie. Problemet kan afhjælpes FULDSTÆNDIG, hvis der benyttes en tyk gearolie, evt. Bel-Ray Gear Saver 85W-140

Råd, tips og tricks
Hvis der opleves problemer med ABS-lampen kan årsagen være et dårligt batteri, således at der ikke er strøm nok i forhold til behovet/forbruget.

Øvrige kommentarer
Kan varmt anbefale denne model. Er generelt en super god og velfungerende motorcykel. Solgte min egen for et par år siden, men er til dato den bedste motorcykel jeg har haft !
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af E. Lind
Stærke sider
Utrolig velkørende og super økonomisk på benzin og forsikring. Egner sig perfekt til Touring og Eventyr kørsel.

Svage sider
Købes den som ny er kantstens afgiften 30-50 tusinde, anbefaling er at finde en model med fabriks garanti og lav km 2000-15000 km Maskinen leveres neaked, så vær forberedt på at skulle bruge nogle tusinde på ekstra udstyr.

Råd, tips og tricks
Vurder hvor meget elektronik der er brug for der findes flere pakker med udstyr. Der er mange penge sparet hvis man ikke er juster typen og blot kører med nogelunde samme indstiling på sin mc.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Ole Christensen
Stærke sider
Sidder perfekt og jeg er en stor mand. Kan ikke slides op, kører perfekt. Selv efter 200.000 km. Super bundtræk.

Svage sider
Ingen
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Henrik Iversen
Stærke sider
Køre langt på en tankfuld. Utroligt behagelig at køre på. Varme i håndtag og generelt en meget behagelig mc.

Svage sider
Har oplevet problemer med batteriet efter at have stået stille hen over vinteren
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Jens Dalsgaard
Stærke sider
Bliver ved og ved og ved med at køre. ALDRIG problemer. Super til en stille tur såvel som hurtigt fra A til B

Svage sider
Køreegenskab ikke på niveau med moderne motorcykel
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Johnnie Schoelzer
Stærke sider
Fantastisk komfort på lange ture, styrevillig på små veje og samtidig klippestabil når det går ligeud

Svage sider
ingen..
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Søren Nielsen
Stærke sider
Fantastiks slidstærk maskine og med masser af moment. Motoren har aldrig givet anledning til problemer.

Svage sider
En lille smule skævt slid på venstre side af dækkene. Dette er ens for alle de større R modeller.

Råd, tips og tricks
Køb en sådan, hvis Du gerne vil have høj sikkerhed for drift og siddekomfort. Man tåler at køre langt og endda meget langt.

Øvrige kommentarer
En smuk klassisk maskine med overskud og plads. Flot synlig motor og elsker man boxermotoren, er det den flotteste af de nøgne R modeller.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Peter Knudsen
Stærke sider
Hurtig og stabil. Meget let at køre når man lige har lært den at kende. Kæmpe moment helt fra bunden.

Svage sider
Relativ dyr at købe fra ny og stor afskrivning.

Råd, tips og tricks
Køb en brugt

Øvrige kommentarer
Skide dyrt at køre den til Bmw service.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Karsten Ryth Olsen
Stærke sider
Motorcykel der kan ALT - fin rejsecykel - SJOV i alperne - byder på køreglæde i overflod i hverdagen.

Svage sider
Synes ikke den har svage sider - man skal blot lade være at slå ASC fra i hverdagen - om man accellerer for fuld gas uden ASC og cyklen går på baghjul - så trækker den lidt til siden - det er prisen for boxer motoren.

Råd, tips og tricks
Køb model med ESA - giver ekstra køreglæde i hverdagen - du kan ændre opsætning til Comfort/Normal/Sport - 1 / 1 m/bagage / 2 på cyklen / bakkekørsel / bjergkørsel - Adventure vindskærm giver MEGET bedre vindbeskyttelse - RDC er dejligt - du kan se om du har sivepunktering.

Øvrige kommentarer
Har været fælt glad for min R1200GS - og skifter fra K25 til K50 (nye vandkølede model). Har ikke haft andre udgifter på MC'en end ekstraudstyr og almindelige driftsomkostninger - har været en fornøjelse at køre BMW R1200GS model K25.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Søren Dolriis
Stærke sider
Sprød og sej samtidigt. Fabelagtig maskine med varme i sæde og håndtag. Komfortabel og lyn hurtig
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Henning Pedersen
Stærke sider
Utrolig dejlig sports Touring maskine - haft den i 14 år, har aldrig haft prooblemer med den.

Svage sider
Kun at jeg har solgt den
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Frank Surland
Stærke sider
Let at manøvrere ved både stilstand og i fart. Lavt tyngdepunkt. Kører langt på literen.

Svage sider
Byggekvalitet er ganske ringe. Har haft flere indkaldelser til (gratis) garanti reparationer! ABS stod af efter 18.000 km, rep. pris 12.000-15.000kr. Tranmissions slask som på en grå Ferguson fra 1959! Dyr i service og reparationer!

Råd, tips og tricks
Hvis du vil købe en skal den være virkelig billig. Meget svær at sælge igen!

Øvrige kommentarer
Køb japansk!
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Nej
Vurderet af jan jensen
Stærke sider
God vindbeskyttelse. Meget stabil. God motorkraft. God siddestilling for fører og passager.

Svage sider
ingen
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Poul Hansen
Stærke sider
Super touring, masser af plads. Kørsels komfort helt i top. billig i drift / rep. 20 km-l

Svage sider
Ikke særlig sporty. Dyr i indkøb i forhold til alder/stand.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Claus E. Hansen
Stærke sider
Utrolig komfortabel cykel, også med 2 mand i 3 uger på ferie. - i tusindvis af kilometer.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Alan lykke Pedersen
Stærke sider
stærk motor og transmission aldrig fejl på disse, slid stærk, billig at holde kørende.

Svage sider
tung ca. 210kg, men ligger godt på vejen

Råd, tips og tricks
skøn cykel, let at holde / vedligeholde
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Frederik Østengaard
Stærke sider
Kørekomfort i særklasse, Man er glad og føler at det er livet, når man kører på den.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Christian Søholt
Stærke sider
Motor, moment, tyngdepunkt, køreegenskaber, siddestilling, lyd og fik jeg sagt moment!

Svage sider
Kort spring fra 1. til 2. gear, grundet langt 1. gear.

Råd, tips og tricks
Køb den lille glaskåbe, som er lavet specielt til Rocksteren, den beskytter lidt mod fartvinden.

Øvrige kommentarer
Jeg mener det er noget af det flotteste der er lavet.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Gert Nielsen
Stærke sider
Sikker at køre på, driftsikker teknik, masser af muligheder for dele, nye som brugte.

Svage sider
Alder, kan blive dyrt hvis man ikke kan skrue selv
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Jan Ibdal
Stærke sider
Kørerstilling, lave driftsomkostninger, Motor, stor tank, varmehåndtag, ABS bremser

Svage sider
Ingen
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja

Artikler og test/anmeldelser om BMW

Test: BMW F800R 2015/16
Omhandler 2016 BMW F 800 R
Et miks, der vækker både skuffelse og glæde (nu med video)
Test: BMW F800GS 2016
Omhandler 2016 BMW F 800 GS
Kan klodens foretrukne weltbumler anbefales?
Første danske test: BMW S1000XR
Omhandler 2015 BMW S 1000 XR
Bedste motor, bedste siddestilling og bedste køreegenskaber i en og samme motorcykel
Test: BMW og Ducati i benhård duel
Omhandler 2015 BMW S 1000 XR
(nu med video) Tidens to skarpeste sports-eventyrer udfordrer hinanden
Mindre gummiko - mere gummisko
Omhandler 2015 BMW R 1200 RS
Den spritnye BMW R 1200 RS byder på boksertouring med sport
Test: En ægte kriger fra BMW
Omhandler 2015 BMW R 1200 R
(Nu med video) Den oversete stjerne BMW R1200R er helt ny i 2015
Test: Verdens bedste bliver MEGET BEDRE
Omhandler 2014 BMW S 1000 RR
(Nu med video) Konkurrenterne skal stå meget tidlig op hvis de vil lege med BMW S1000RR 2015
Superstjerne smider tøjet
Omhandler 2014 BMW S 1000 R
(Nu med video) BMW S1000RR mister kåben, et R og lidt topeffekt
Test: Forelsket i det uperfekte
Omhandler 2014 BMW R NineT
(Opdateret med video) BMW Nine T spiller på ren charme
BMW R 1200 GS test
Omhandler 2013 BMW R 1200 GS
Helt igennem fantastisk
MC med indbygget sex-legetøj
Omhandler 2013 BMW F 800 GT
BMW F800GT er på mange områder en anderledes motorcykel