Pris
49.900 kr.
inkl. lev. omk.
Gns. pris
42.000 kr.
1. indreg.
1994/4
Prod. år
-
Modelår
1994
Km
54.000
Ccm
1092
HK
100
× 2 andre potentielle købere har annoncen, som favorit. Skriv til sælger inden den er solgt!
Udstyr
  • ABS bremser
  • Fuldkåbe
  • Indsprøjtning
  • Lev. nysynet
  • Sidetasker
  • Topboks
  • Varmehåndtag
Beskrivelse
BMW K 1100 RS, 1092 ccm, 100 hk, 1994, Rødmetal, m. afgift

BMW K1100RS Til Salg HMC Motorcykler. 90HK, ABS, service ok, varmehåndtag, indfarvet original sidetasker og topbox, velholdt sporttourer til de lange og korte ture. Står i den flotte farve Mystic Red og med ABS II. Bemærk det lave km-tal.
Står i super flot stand og med samme ejer siden 2007 hvor cyklen havde gået 20Tkm :-).

Codan BMW forsikring kr 2.117 - 3.357 afhængig af postnummer, ingen krav om anciennitet - tillæg under 35 år.

Danmarks bedste Finansiering gennem Santander også med mulighed for lån uden udbetaling.

HUSK AT BOOKE EN TID

INGEN PLADS HAR VI NOK AF, SÅ VI UDVIDER BUTIKKEN!
DERFOR ER DET VIGTIGT AT RINGE I FORVEJEN
FOR BESIGTIGELSE OG PRØVETUR
MANGE MOTORCYKLER STÅR PÅ EKSTERNT LAGER

Kontakt os på:

E-mail: salg@hmcmotorcykler.dk

Tlf: 98407779

VI HAR NORDJYLLANDS STØRSTE UDVALG I BRUGTE MOTORCYKLER.
VI TAGER GERNE DIN BRUGTE MC I BYTTE. MOTORCYKLER KØBES I REN HANDEL..

Der tages forbehold for tastefejl.
  • Aktiv i 11 dage siden 15/4-2018
  • Sidst set   26/4-2018 16:23
  • Vist i alt 303 gange
  • Annoncekategori: Sælges
  • Type: Sportstouring
  • Indreg.: 4/1994
  • Sidste syn.: 5/2007
  • Farve: Rødmetal
  • Status: På lager

BMW K 1100 RS specifikationer

Bemærk, at det er muligt at sammenligne generelle modeloplysninger for BMW K 1100 RS med din egen MC, hvis du opretter den i din brugerprofil under "Primær MC".
Specifikationer
Viste MC*
Din MC
Nypris
224.632 kr
-
HK
100 hk
-
Motorstørrelse
1092 ccm
-
0 - 100 km/t
3.8 sek
-
Tophastighed
220 km/t
-
Type
Sporttouring
-
Kåbetype
-
-
Km/l
20.4 km/l
-
Sædehøjde
-
-
ABS-bremser
-
-
Kombi-bremser
-
-
Træktype
-
-
Vægt
270 kg
-
* Der tages forbehold fejl eller mangler
Herunder ses den gennemsnitlige brugervurdering af BMW K 1100 RS. I alt 11 anmeldelser. 11 ud af 11 (100%) ville købe BMW igen. Brugeranmeldelser stammer fra 11 brugere, som tidligere har haft en BMW til salg på 123mc.dk
Samlet gns. vurdering
4.5
Køreegenskaber
4.5
Motor/transmission
4.5
Sidestilling/komfort
4.4
Driftsomkostninger
4.6
Værdi for pengene
4.6
 
Vurderet af gert Carlsen
Stærke sider
Set i lyset af brug som touring og transportmiddel, ikke som en racer. Rimelig retningsstabil, også i sidevind og under overhaling af lastbiler på motorvej. me get sporsikker. Den kan sagtens dreje om hjørner i en fart, med den rigtige chauffør. Jeg var på Mestersvinger på Knutstorp sidste år med den, hvor jeg fik rykket nogle psykologske grænser. Instruktøren fortalte mig, da jeg brokkede mig over at det var en tung cykel, at der var en anden instruktør der havde en maskine, fuldstændig mage til min, hvor han satte nogle ret hurtige omgangstider på banen. Der er nogle der har døbt den "The flying brick" eller "den flyvende mursten". Den er langt bedre end sit rygte og særdeles pålidelig, forudsat den vedligeholdes på en seriøs måde. Fremragende siddekomfort ved lange stræk. Tilstrækkelig kraft ved overhaling, selv i høje gear. Jeg ved godt at den ikke kan sammenlignes med en Japansk supercykel, men den klarer de fleste opgaver ret flot. Selv min kone, som har problemer med at sidde på moderne cykler, sidder ret godt på den, fordi fodhvilerne sidder lavt og ikke lige under Røv.., som de gør på mange sportsmaskiner. Det er de færreste der kan holde ud at sidde nærmest på hug, i fem timer, på en MC. Hvis dine ben er lange nok og du har behov for et transportmiddel der kan køre dig frem og tilbage mellem hjem og arbejde hver dag samt tage en tur til Milano eller Prag i weekend'en, så er det, efter min mening, et godt alternativ til mange dyre cykler.

Svage sider
En cykel med forholdsvis stor sædehøjde i.f.t. kørebanen. Helt fint når man kører, men et klart problem for en fører med ikke særligt lange ben, når man skal stoppe og holde stille ved f.eks. et lyssignal. Jeg kan lige akkurat holde cyklen i balance med strakt fod. Jeg foretrækker at have hele fodsålen i asfalten. Hvis der er huller i vejen hvor jeg skal holde, ender det med jeg vælter. Yderligere er det en meget tung cykel at håndtere når den trækkes rundt ved håndkraft. Den er også svær at håndtere på f.eks. en færge, hvor man ofte bliver henvist til en niche af dækket, hvorfra man så skal manøvrere sig ud, når færgen er i havn.

Råd, tips og tricks
Sørg for at servicere den med olie og vand efter behov. Check dine kabler, man ved ikke hvor slidte de er, før man har checket dem. Der sad gamle dæk på, over fem år gamle, da jeg købte maskinen. Jeg var ved at lægge mig ned, hver gang jeg tog et sving. Nye dæk på, og maskinen var som forvandlet. Den stod fast i svingene, uden problemer. Det er en maskine der holder i rigtigt mange år og kan nemt køre et par hundrede tusinde Kilometer uden problemer, hvis den passes. Der er dårlige eksempler, men jeg mener, at en idiot kan ødelægge noget på en halv time, mens andre kan have den samme ting i mange år, uden problemer.

Øvrige kommentarer
Der er noget turbolens omkring toppen af kåbeglasset som vil irritere nogle. Jeg har selv været irriteret over turbulens fra kåben, men har opdaget, at ved at sætte fingre forskellige steder på hjelmen, forsvinder eller dæmpes disse. Hvis der kommer vind fra siden, kan der opstå ryk i hjelmen, så man nærmest sidder og rykker hovedet hurtigt frem og tilbage. Det kan da skyldes hjelmen, men da jeg har prøvet med flere forskellige hjelme, af mærket "Schubert" og fået samme oplevelse, skyldes det måske noget andet. På en daglig tur fra Kbh. til Vestsjælland, optrådte den rykkende turbulens altid på det samme vejstykke på ruten. Jeg vidste, når det begyndte, at nogle kilometer længere fremme ville det holde op igen. Det er selvfølgeligt afhængig af hastigheden, og er ikke så udtalt ved lavere hastigheder, som f.eks. legale motorvejshastigheder. Hvis man ikke er opmærksom, kan man nemt komme til at køre lidt stærkere end man tror, på denne MC. Hvis nogen mener jeg er ret begejstret for dette MC_mærke, har de fuldstændigt ret. Der er rigeligt med reservedele i den brugte ende, til rimelige priser. Der er ingen kæde der skal smøres på færgen, mens de med kardantræk smutter i cafeteriet. Der er et rimeligt brændstofforbrug for en MC og der skal ikke bruges så meget specialværktøj, at det gør noget. Jeg har kørt BMW i forskellige afskygninger i 40 år, uden ret mange problemer. Jeg er godt tilfreds. Det eneste jeg ønsker mig er en MC med lavere sædehøjde og lavere vægt, men jeg klarer mig. God tur.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Henrik Hansen
Stærke sider
Kører fantastisk godt, har en rigtig god og velkørende motor, er generelt en rigtig god og velkørende motorcykel.

Svage sider
Gearskifte er ikke særligt velfungerende ved benyttelse af den af BMW anbefalede gearolie. Problemet kan afhjælpes FULDSTÆNDIG, hvis der benyttes en tyk gearolie, evt. Bel-Ray Gear Saver 85W-140

Råd, tips og tricks
Hvis der opleves problemer med ABS-lampen kan årsagen være et dårligt batteri, således at der ikke er strøm nok i forhold til behovet/forbruget.

Øvrige kommentarer
Kan varmt anbefale denne model. Er generelt en super god og velfungerende motorcykel. Solgte min egen for et par år siden, men er til dato den bedste motorcykel jeg har haft !
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Michael Pedersen
Stærke sider
God langturs motorcykel, driftsikker, og billig i drifr

Svage sider
Mangler lidt power
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja

Relateret indhold fra 123mc's netværk

Artikler og test/anmeldelser om BMW

Test: BMW F800R 2015/16
Omhandler 2016 BMW F 800 R
Et miks, der vækker både skuffelse og glæde (nu med video)
Test: BMW F800GS 2016
Omhandler 2016 BMW F 800 GS
Kan klodens foretrukne weltbumler anbefales?
Første danske test: BMW S1000XR
Omhandler 2015 BMW S 1000 XR
Bedste motor, bedste siddestilling og bedste køreegenskaber i en og samme motorcykel