Pris
57.000 kr.
Gns. pris
54.000 kr.
Årgang
2012
Km
44.110
Ccm
670
HK
52
× 1 anden potentiel køber har skrevet til sælger. Skriv til sælger inden det er for sent!
Udstyr
  • ABS bremser
  • Halvkåbe
  • Udstødning Slip-on
Beskrivelse
Honda NC 700 XA Den ultimative pendler, 670 ccm, 52 hk, 2012, m. afgift

Flot tilkørt NC 700 XA der ser ny ud.
- Centerstøttefod
- Nye pilot road 5 dæk!!! Ingen sorger i regn!!! (Indkørte, dog med kujonstriber)
- Nyt og mere holdbart endurostyr.
- Nye fede sidespejle
- Lækker lyd fra den nye dual slip-on udstødning (Danmoto GT) (Original udstødning medfølger)
- Ny skivebremse foran.
- Gel i sæderne
- Nyt oliefilter
- Der medfølger en Garmin 395LM GPS med rutevejledning funktion der finder alle de fine sving på landevejen.
- Ekstra skærm monteret til baghjul og en skærmforlænger foran til som endnu ikke er monteret.
- Assisterende kørergreb.

Jeg er dens 3. ejer

Ejeranmeldelse af NC 700 xa:

NC 700 X ABS fra 2012 har tjent mig rigtig fint som starter cykel. Nu er tiden nået dertil hvor at jeg skal finde mig en cruiser istedet. Derfor sælger jeg min NC 700. Den er en fantastisk pendler cykel der nemt kommer frækt igennem trafikken. Den har et godt træk hele vejen igennem sit omdrejningsmoment. (ca. 1100-6500 omdrejninger pr min. Mest effektiv fra 3200-5000 omdrejninger)
Motoren er en gennemtestet rækkemotor fra Honda, der er taget fra Honda Jazz blot med to cylindre. Den er fremadvendt og får derfor også glæde af luften forfra. Så motoren er driftsikker og god, desuden er det min klare opfattelse af motoren er den allerbedste del af motorcyklen, selvom at man ikke vinder lys til lys ræset, så er det dokumenteret til at leve rigtig længe uden at have store fejl. En enkelt asiat har fremvist dokumentation for at den har kørt 200.000 km uden større problemer end olieskifte og en enkelt indstilling af dens ventiler. Levetiden skyldes de lave omdrejninger, så selvom at den redliner ved 6.500 omdrejninger så er det en velsignelse i forklædning. Du kan ikke dræbe den her motor, medmindre du kører den tør for olie. Jeg har ikke prøvet at køre på baghjulet på den med vilje men mit indtryk fra enkelte hurtige start fra lyskryds er at man uden tvivl kan gøre det forholdsvis let.
Den drejer behændigt rundt i trafikken og på landeveje og kører op imod 30 km/l når man ikke trækker den ud i gearene og holder driftomdrejningerne på omkring 3000 og omtrent 24 km/l hvis man ikke gør dette.
Jeg har aldrig oplevet at være nødt til at komme så langt ned på den at den skrabede fodhvilere. Motorcyklens vægtfordeling er fantastisk og en del af hemmeligheden bag hvorfor den er så utrolig nem at styre. Selv ved lave hastigheder er den fantastisk nem at holde balancen på. Det lave tyngdepunkt gør vidunder for hvordan den håndteres. Den har 52 hk og dette betyder også at den til tider kan virke til at mangle lidt ekstra. Dette mærkes mest af alt på motorvejen. Gearingen er lavet til at man kører max. 110 km/t og når jeg siger dette så er det fordi at benzinforbruget bliver væsentligt højere over 110 km/t. Den mangler et driftsgear til motorvej eller i hvert fald at man skifter en tandhjul. Accelerationen på motorvej er lig en bils. Det er ganske fin nok, men vær varsom fordi "racerkørerne" i biler vil gerne køre om kap med én fordi de store bagagerum foran får den til at virke vildere end den er og andre motorcyklister fejlfortolker den til at være en offroad/adventure cykel. Jeg har aldrig haft den offroad, men min oplevelse er at den helt klart er bygget til gadekørsel. Jeg er ikke sikker på andet end at affjedringen skal skiftes til noget andet hvis ambitionsniveauet er offroad kørsel. Samme gælder hvis man tænker at man vil køre ræs på den. Motoren er ikke designet til det, affjedringen er ikke lavet til banekørsel.
NC 700 har lånt kvaliteter fra mange typer af mc'er lave tyngde fra cruisers, en evne til at dreje som en naked/sport, sin højde fra offroader, sin komfort fra adventure og trækkraft lig en tungere omgearet motard. Den er ikke hidsigt god til én ting men kan lidt af alt. Derfor er den en fantastisk knallert til hverdagsbrug. Ikke alene på baggrund af dens bagagerum, der kan indeholde de fleste fuldfacehjelme (integralhjelm) eller en stor pose indkøbsvarer eller dens høje profil hvor den er fint smal til komme igennem trafikken. Dens begrænsninger er tilgodeset af dens fordele. Den har 14.1 liter tank, men kører 30 km/l, den har begrænset omdrejninger, men motoren lever for evigt, den har lave hestekræfter, men den et godt solidt momenttræk igennem hele dens omdrejningsinterval, den har 2 cylindre, men ingen vibrationer, den accelerer nok til et sus i maven, men den slår ikke dig ihjel. Vil du en tur til Italien? Skift olien, tjek lufttrykket i dækkene, fyld benzin på og smid din taske på den bagagebære, med en blæksprutte omkring og se europas landeveje som det var meningen at man skulle se europa, med en gps der finder sving og en cykel der aldrig svigter.

Kendte skader:
Cyklen blev blæst omkuld i storm og styrenden er lidt medtaget ingen andre skader.

Kendte sliddele:
Styrender
Bremseklodser
MC skal på rullefelt efter ændringen i luftindtag og ny udstødning
  • Aktiv i 24 dage siden 30/1-2019
  • Sidst set   23/2-2019 13:20
  • Vist i alt 139 gange
  • Annoncekategori: Sælges
  • Type: Andre
  • Motorstørrelse: 670 ccm
  • Hestekræfter: 52 hk
  • Køretøjets nypris: 100.000 kr.
  • Acceleration (0-100 km/t): 6.5 sek.
  • Topfart: 185 km/t.
  • Benzinøkonomi: 30.0 km/l.
  • Sidste syn.: 4/2018
  • Alle service udført: Delvist udfyldt

Udstyr og tilbehør til Honda NC 700 XA  NY

Herunder vises udstyr og tilbehør, som passer til Honda NC 700 XA. Produkterne kan købes hos din nærmeste forhandler.
Order     Produkt Varenr. Pris Vælg ID
* Der tages forbehold fejl eller mangler

Bemærk, at det er muligt at sammenligne generelle modeloplysninger for Honda NC 700 XA med din egen MC, hvis du opretter den i din brugerprofil under "Primær MC".
Specifikationer
Viste MC*
Din MC
Nypris
-
-
HK
-
-
Motorstørrelse
-
-
0 - 100 km/t
-
-
Tophastighed
-
-
Type
-
-
Kåbetype
-
-
Km/l
-
-
Sædehøjde
-
-
ABS-bremser
-
-
Kombi-bremser
-
-
Træktype
-
-
Vægt
-
-
* Der tages forbehold fejl eller mangler
Herunder ses den gennemsnitlige brugervurdering af Honda NC 700 XA. I alt 12 anmeldelser. 9 ud af 12 (75%) ville købe Honda igen. Brugeranmeldelser stammer fra 12 brugere, som tidligere har haft en Honda til salg på 123mc.dk
Samlet gns. vurdering
4.1
Køreegenskaber
4.0
Motor/transmission
3.8
Sidestilling/komfort
3.9
Driftsomkostninger
4.5
Værdi for pengene
4.2
 
Vurderet af max Dupont
Stærke sider
Det er en fin motorcykel. Den er meget stabil, om du køre 70 km/t eller 170 km/t med 2 på og fuld oppakning spiller ingen rolle. Du mærker ingen slinger overhovedet.Super stabil.. Den styre rigtigt godt rundt i svingene på en måde , så man får hurtigt tillid til motorcyklen. Jo mere man køre på den, jo gladere bliver man for den. Hvis turen går syd på med 2 personer og fuld opbakning kan den sagtens bruges til det . Men ikke med 160 km/t op af kaselbakkerne. Det kan den dog ikke med sine 48 HK

Svage sider
Syntes ikke rigtig der er nogle.

Råd, tips og tricks
Køb kun de originale Honda tasker. Cyklen er meget pænere med dem på. Og når taskerne er taget af . er der ikke de grimme jern stativer.

Øvrige kommentarer
Hvis du vil have en race motorcykel er det ikke sådan en man skal købe. Men er du ikke til race. Er det fin mc der også er billigt i benzin og kaskoforsikring. Jeg syntes den spiller rigtig godt. God kvalitet's motorcykel
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Steffen Fanggård
Stærke sider
God begynder MC. Meget nem at køre og håndtere. Godt bundtræk og ren motorgang. Selv om MC'en høre til i den billigere ende er der ikke gået på kompromis med Honda-kvaliteten. Sidder dejlig oprejst på X modellen. Også rimelig god siddekomfort til 2 personer på mellemlange ture. MEGET økonomisk. Kan nemt køre over 30 km/l hvis man ikke skal fyre den af ved hvert lyskryds!

Svage sider
Motorkraft (48 HK) og karakteristik vil nok ikke falde i alle hjerter. Det røde felt starter allerede ved 6500 omd/min., hvilket give en lidt speciel kørestil.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Magnus Justesen
Stærke sider
Godt komfort og vindbeskyttelse. Benzinøkonomi. OK køreegenskaber. Gearkasen er fin.

Svage sider
Omdrejninger! Motoren er begrænset til 6500 omdrejninger.

Øvrige kommentarer
En forvokset scooter med 6 manuelle gear. Totalt misforstået!
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Nej

Relateret indhold fra 123mc's netværk

Artikler og test/anmeldelser om Honda

Test: Honda Crossrunner på nye eventyr
Omhandler 2015 Honda VFR 800 X
Markant design og rendyrket adventurestil giver mere logik i både navn og koncept for den nye Honda Crossrunner
Minitest: Mindre vellykket A2 maskine
Omhandler 2015 Honda CB 500 XA
CB500X viser at Honda også producerer mindre vellykkede maskiner
Tilbage til fremtiden
Omhandler 2014 Honda VFR 800 F
Honda har pillet alle de rigtige steder på sin nye VFR