Anmeldelser af Honda motorcykler

Herunder ses den gennemsnitlige brugervurdering af Honda. I alt 1172 anmeldelser. 1077 ud af 1172 (92%) ville købe Honda igen. Brugeranmeldelser stammer fra 1172 brugere, som tidligere har haft en Honda til salg på 123mc.dk
Samlet gns. vurdering
4.4
Køreegenskaber
4.3
Motor/transmission
4.5
Sidestilling/komfort
4.1
Driftsomkostninger
4.4
Værdi for pengene
4.5

Alle modeller - Anmeldelser af Honda

Anmeldelser fra tidligere ejere om Honda

Vurderet af Hans Andersen
Stærke sider
Kvalitet og teknik. Linket bremsesystem er effektivt. Køreegenskaber, både på motorvej og ved kørsel i sving, f.eks er er VFRen utrolig stabil ved nedlægning. Det er en fleksibel maskine til både sjov og touring, f.eks den let- justerbare bagdæmper er praktisk, når kæresten skal bagpå. To nærlysparaboler og to fjernlys. Med lang lys på lyser hele batteriet og så er der blus på når der er monteret pærer af nyeste generation. Det er en godt afstemt maskine, der er hurtigere end specifikationerne antyder og lyden fra V4 er eminent. En VFR kører og køre og kører og kører

Svage sider
Vægten er en kende høj, hvilket ikke mærkes meget under nedlægning i sving, men man skal være lidt forsigtig med at lægge gas på for tidligt (Det gælder selvfølgelig også andre maskiner) Ved høj fart løfter forenden sig en smule, så der er tendens til at blænde modkørende.

Råd, tips og tricks
Køb gode dæk. Sporttouring er fint til allround, de er hurtig i driftstemperatur og gode i regn, men er du til sving kørsel skal du måske se efter mere sportslige dæk. VFR skal ikke køres som en traktor, den skal have omdrejninger, ikke at du skal køre for stærkt, men hvis du altid skifter gear omkring 2-3000 omdrejninger kan det "klonke" lidt i gearkassen, som er bygget til at virke optimalt ved højere omdrejninger. Glem forumsnak om olie og racerudstødninger, køb noget ordentlig MC tøj og kom ud på vejen.

Øvrige kommentarer
Det skulle lige være en besked til Honda. Let den for 15 kilo og giv den 15 hk.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Ole Borup
Stærke sider
Dejlig motorcykel der starter og kører hver gang uden problemer. Har kørt CBR 600 siden 1991 (F2-F3-F4-F4i). Har aldrig været svigtet af denne driftsikre motorcykel fra Honda. Har aldrig haft defekter, kun udskiftning af normale sliddele. God siddekomfort gør den til en god allround MC i hverdagen. Lav vægt gør den nem at håndtere og de 106 hk. er rigeligt til hverdagen på landevejen. Alle originale reservedele kan købes på div. hjemmesider, så modellen kommer til at køre mange år endnu. God gensalgspris

Svage sider
Eneste svaghed er, at knastkæde kan "snakke" ved typisk 25-30 tkm. Udskiftning af knastkædestrammer kan gøres for ca. 700 kr. hvis man har mod på at gøre det selv. Ellers ingen kendte problemer.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af max Dupont
Stærke sider
Det er en fin motorcykel. Den er meget stabil, om du køre 70 km/t eller 170 km/t med 2 på og fuld oppakning spiller ingen rolle. Du mærker ingen slinger overhovedet.Super stabil.. Den styre rigtigt godt rundt i svingene på en måde , så man får hurtigt tillid til motorcyklen. Jo mere man køre på den, jo gladere bliver man for den. Hvis turen går syd på med 2 personer og fuld opbakning kan den sagtens bruges til det . Men ikke med 160 km/t op af kaselbakkerne. Det kan den dog ikke med sine 48 HK

Svage sider
Syntes ikke rigtig der er nogle.

Råd, tips og tricks
Køb kun de originale Honda tasker. Cyklen er meget pænere med dem på. Og når taskerne er taget af . er der ikke de grimme jern stativer.

Øvrige kommentarer
Hvis du vil have en race motorcykel er det ikke sådan en man skal købe. Men er du ikke til race. Er det fin mc der også er billigt i benzin og kaskoforsikring. Jeg syntes den spiller rigtig godt. God kvalitet's motorcykel
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Morten Kjær
Stærke sider
Har et godt moment over et stort område, trækker f.eks. stadig rent ved 60 km/t i 6. gear. Meget retnings stabil, hvilket f.eks. bemærkes ved, at kørsel i stærk sidevind foregår udramatisk. Stabil, robust og velkørende maskine, hvor man får meget mc for små penge, hvis man finder en velholdt med få km. på bagen. God allround mc, dog kommer den mest til sin ret ved højere hastigheder, som f.eks. motorvejskørsel. Rimelig nem at holde pæn og vaske pga. dens "indkapslede" design og kåbedele.

Svage sider
Høj vægt, som især mærkes ved langsom kørsel i snævre sving. Sving der er mc-guf for nogle agile typer mc, vil ikke være dens livret, men bløde kurver i højere hastigheder er super. Vægten mærkes også, når der manøvres rundt på p-pladser, i grus og andre steder, hvor man skal have god føling med tyngdepunktet. Er ikke en begynder mc, selvom den fås til små penge. Kan have en svaghed mht. knastkæden og/eller strammeren, hvilket høres som en hvislende lyd især ved kold motor. For mig er siddestillingen lidt for foroverbøjet, så man "hænger" i armene, når man samtidig tager maskinens primære målgruppe (touring) i betragtning. Jeg var lidt generet af højfrekvente vibrationer i styret, som fik mine hænder til at sove, men jeg er muligvis sart i den henseende, da jeg ofte oplever dette problem på 4-cylindrede maskiner.

Råd, tips og tricks
Hvis du er på jagt efter en, så gå efter en med få km., de findes, men vær kritisk og gå maskinen efter i sømmene, der er mange med falske km. opgivelser. Ikke at mange km. er et problem for denne mc, tværtimod, men min oplevelse var, at den beskedne merpris for en i helt original stand med få km. er godt givet ud i forhold til de udgifter, man nemt render ind i ved en, der trænger til nye bremser osv.

Øvrige kommentarer
Udbuddet virker større end efterspørgslen, hvilket giver dig mulighed for at gøre et godt køb, men det kan også betyde, at der er langt mellem køberne, hvis du vil af med den igen.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Nick Rasmussen
Stærke sider
absolut bedste mc der stadig er super hurtig men også sikker i sving , den skuffer aldrig og er super let kørt uanset om man er ny R kører eller Erfaren. jeg har selv haft 3 929 954 og 1000 og 954 er den jeg vil anbefale til alle billig forsikring powercommand og gode dæk.. kom bare an cbr 1000 og andre RR den smutter fra dem i alle sving . og kører lige op eller forbi på lige stræk. da den er nem at holde nede men også at løfte op hvis man er til den slags ..

Svage sider
ingen. udover den står stille om vinteren ;-)
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Per Schmalfeldt
Stærke sider
Lækker vibrationsfri motor. Stor tank 29 liter, selv om man ikke kører hele tanken tom mellem pauser, er det fantastisk ikke at skulle tanke tit. Vindbeskyttelse er fantastisk. Selv om den er tung kan man kører frisk på bjergvejene i alperne. Så er den driftsikker, motor,kobling,gearkasse og kardan går aldrig i stykker. Nogle i USA har kørt over 300.000 km , med rekorden på 350.000 miles = 560.000 km på samme motor. FANTASTISK.

Svage sider
Med højt købeglas kan den være lidt ustabil ved hastigheder over 140. Det originale sæde er ikke værdigt for denne seje touring maskine. Har en lidt træls lyd fra motor.

Råd, tips og tricks
Køb gerne med original topbox, da de ikke kan købes mere og var rasende dyre ra ny, det øger gensalgsværdien. Sæt 25 mm styrforhøjere på, det øger komforten. Køb et komfort sæde.

Øvrige kommentarer
Pga. alder er jeg gået fra sporttouring til en endnu bedre ergonomi, Honda Crosstourer VFR 1200 X, stadig med en fantastisk V4 1237 ccm, stadig med kardan. Meget bedre lyd fra motor/udstødning. Ikke høj, men bare lækker lyd. Så er det en Honda, kvalitet og luksus, alt føles bare 100% iorden. Kun info center med en meget kedelig omdrejnings tæller, som er en aflang planke, ærgeligt. Prøvede inden køb en Yamaha XT 1200 og Triumph Explorer 1200. Yamaha har samme kvalitet og driftsikkerhed, mange på forum har kørt min. 100.000 km uden problemer, men med en mere intetsigende motor. Triumph har en fantiske 3 cylindret motor, men på dvs. Triumph forum er der virkelig mange forskellige kvalitets problemer. Derudover afgiver Triumph motoren sindsygt meget varme, så er man varme følsom er Triumph motoren ikke så behagelig.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Nej
Vurderet af Søren Knakkergaard
Stærke sider
Dette er en rigtig god maskine til touring jorden rundt. Jeg kørte fra Dover i England til Viborg i et stræk, uden på nogen måde at have efterveer dagen efter. Det er en god oplevelse. Den har en størrelse på over middel for en Europæer kan sidde komfortabelt (1,9 m ) Du sidder komfortabelt uden blafrende vinde, og klare sidespegle der ikke vibrer og giver dig det bedste overblik.

Svage sider
Gode touring lang turs egenskaber betyder ofte at små slyngede biveje er noget vanskeligere. det er også sådan her, man skal være temmelig rutineret for at kunne nyde dens egenskaber her
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Steffen Fanggård
Stærke sider
God begynder MC. Meget nem at køre og håndtere. Godt bundtræk og ren motorgang. Selv om MC'en høre til i den billigere ende er der ikke gået på kompromis med Honda-kvaliteten. Sidder dejlig oprejst på X modellen. Også rimelig god siddekomfort til 2 personer på mellemlange ture. MEGET økonomisk. Kan nemt køre over 30 km/l hvis man ikke skal fyre den af ved hvert lyskryds!

Svage sider
Motorkraft (48 HK) og karakteristik vil nok ikke falde i alle hjerter. Det røde felt starter allerede ved 6500 omd/min., hvilket give en lidt speciel kørestil.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Lars Precht
Stærke sider
Virkelig dejlig maskine. Den kan det hele. Køre langt, også på literen. Mine 2 har kørt omkring 20 på literen, og ca 16 når det er gået stærkt. Samtidig eftergivende. Den er så tempereret hele vejen igennem. Ikke noget med nogen overraskelser. Kørte 23.000 km på et år på Rc36-2 fra 36000 km til 59000. Fed lyd med carbon udstødning, det savner jeg stadig.

Svage sider
Desværre måtte jeg ud i en renovering af startermotoren. Et kendt problem på modellen. Den havde da jeg købte den fået monteret ny lade-ensretter. Også et kendt problem på maskinen.

Råd, tips og tricks
Sørg for at vedligeholde den, så passer den på dig.

Øvrige kommentarer
Savner den stadig. Skulle have beholdt den og have 2 maskiner. Endte med at betale 2400 for fuld kasko på den.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Susanne & Johnny Andersen
Stærke sider
Haft maskinen i 8 år. Har kørt Tyskland Sverige Norge Utrolig drift sikker maskine. Har overholdt årlige service. Kun udskiftet sliddele som kæder og tanhjul og bremser - olie . Overhovedet ingen drift problemer. Lægger godt på vejen, kører godt, er økonomisk. Er sjov og stabil. Især når det gælder kørsel på de små veje som vi har mange af i Danmark

Svage sider
Har ikke fundet nogle.

Råd, tips og tricks
Har fået sænket maskinen så den passer til Susanne højde 164 cm. Pris 1300 kr.

Øvrige kommentarer
Perfekt sports tour maskine for kvinder og mænd der lige som min kone ikke er så høj
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Allan Kristensen
Stærke sider
Kanon smidig motor med masser af kræfter og overskud. Fantastisk letkørt. Dejlig afslappet kørestilling. God til langture, god til småture, god på småveje, super på motorvej, god med passager, virkelig en god afbalanceret all over super duper maskine som bare kan bruges til det hele. Ikke så underligt at der er solgt mange af dem.

Svage sider
Ingen....

Råd, tips og tricks
Alm. vedligehold og service, så holder den evigt.

Øvrige kommentarer
Køb en ny eller brugt, du bliver ikke skuffet.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Per Schmalfeldt
Stærke sider
Fantastisk motor, komforten er god også efter 1000 km om dagen på motorvej, driftsikker og i USA er der flere GL 1800 der har kørt 500000 km med samme motor. Den kan også sagtens køre i sving, meget bedre end folk tror der ikke har prøvet en GL 1800. OG så er den en af de allerbedste MC'er hvis man altid kører 2 på mc.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Erik Foged
Stærke sider
En ægte langtursmaskine. Noget af det mest driftsikre HONDA nogensinde har produceret. Kræver et absolut minimum af reservedele. Kardantræk, intet svineri på baghjulet som ved en kædetrukket MC, dejlig vindbeskyttende kåbe og vindspejl, nøjsom i brændstofforbrug ca. 22 km/ltr. Opretsiddende kørestilling.

Svage sider
Pt. ingen

Råd, tips og tricks
Honda GL 500 Silverwing yder 50 Hk, har 5 gear og et sejtræk som få. I evt. påkrævet reparationsøjemed, kan man hvis ´hænderne´ er skruet rigtigt på - selv lave det meste.

Øvrige kommentarer
I Danmark har man en landsdækkende klub på ca. 600 medlemmer og dermed en af de største i DK, hvor man som medlem kan få råd og vejledning i vedligeholdelse etc.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Brian L. Nielsen
Stærke sider
Kører stabilt og godt, men tager mange omdrejninger 6.500 ved 80 km/t. som kan være anstrengende og stressende på længere ture. Men en superfed maskine jeg kun kan anbefale, god kørekomfort, rimelig siddestilling, og starter altid, til at slæbe med hvis uheldet skulle være ude, hvilket jeg ikke har prøvet.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Morten Lomholt Klos
Stærke sider
Masser af kræfter - både ved lave omdrejninger og i særdeleshed når den får lov til rigtigt at arbejde ved mange omdrejninger. Dejlig letkørt. Den ligger fantastisk godt på vejen, uanset om du kører 30 eller 240 km/t. SKØN maskine - jeg har siddet med et stort glad smil næsten hver eneste kørt km!!

Svage sider
Mange heste kræver meget foder, dvs den kører 14-15 km/l - men det betyder ikke ret meget for sådan en fantastisk maskine! Lidt "raslen" i motoren (90.000 km) - vistnok en knastkæde, der trænger til stramning/udskiftning. Det betyder intet for motorgang og ydelse, men er et lille irritationsmoment.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Vagn Mastrup
Stærke sider
Høj og god siddeposition som giver fin overblik. God vindbeskyttelse ved brug af touringskærm. Meget driftsikker motor, som har omdrejningsbegrænser ved 8000 omdr. Doubel break system, ved brug af fodbremse bremser den ene skive ved forhjulet. Meget behageligt og sikkert system som giver god bremseevne.

Svage sider
Motoren er på blot 60 HK. Dvs. at en god marchhastighed på motorvej er ca. 130 km/Tim. Ellers er maskinen overraskende kvik og følger fint med en 1000 cc i fx Norge. Få evt. ændret gearingen lidt ned, da maskinen er meget langbenet med 5 gear. Det betyder at langsom kørsel forbedres og 5 gear bliver mere anvendelig i hverdagen.

Råd, tips og tricks
Fantastisk på langture hvor man kan være i sadlen hele dagen. Ca. 300 km mellem tankning. Kan klare en del oppakning uden det går ud over køreegenskaberne. Undgå sejtrækning, vil helst arbejde når motoren er over 3000 Omdr. Ved gear skift op, kan man med fordel presse lidt på gearskifter før koblingsindgreb, så går det som smurt.

Øvrige kommentarer
En maskine man kan køre på både grus og ujævnt terræn (off Road). Lang fjedervandring som kan justeres i hårdhed. Glimrende køreegenskaber, den tåler meget nedlægning og er fin på våde veje (med Battle Wing dæk el. lign.).
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af gert Carlsen
Stærke sider
Kører betydeligt bedre end jeg forestiller mig en cruiser ville. Jeg blev ikke træt af at køre fra Vestsjælland til Goslar i et stræk, ca. 600 Km. Lav saddelhøjde, så de vertikalt udfordrede kan køre en stor mc. Passager sidder godt, uden at anstrenge benene med bukkede knæ, som på f.eks. en VFR.

Svage sider
Tung og svær at trække, hvis man ikke har noget vægt at gøre godt med. Dårligt kørelys. Halvstort benzinforbrug.

Råd, tips og tricks
Gensalgsprisen falder drastisk, hvis de blanke dele i holdes blanke.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Mogens Keld
Stærke sider
Fantastisk Cruiser på landevejen. Støjsvag.God til at trække en anhænger. Det er aldrig et problem og få den bedre halvdel, med da komforten er så stor. Den er en pryd for øjet, når den bliver passet godt. Den bliver beundret af mange. Teknikken er uovertruffen motoren er næsten uopslidelig.

Svage sider
Man bliver afhængig af den. Man skal kunne lide at passe og pudse den. Leder efter svage sider, men finder ingen !! Måske en garage er et problem for nogen!!

Råd, tips og tricks
Kontakt/meld dig ind i GWCDK. Her mange gode venner at få, og de er altid til rådighed, hvis der opstår problemer.

Øvrige kommentarer
Det er et privilegie, at køre rundt på sådan en maskine. Man træffer mange spændende mennesker med samme lidenskab. Tager man til de i GWCDK arrangerede træf så har man oplevelser for livet.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Michel Malfilatre
Stærke sider
Fra mit synspunkt er det uforståeligt hvorfor der ikke kører mange flere rundt på denne model. Den kvik, nem at manøvrere og har masser af sjov og ballade i sig og ikke mindst er den særdeles økonomisk med brændstofforbruget. Jeg fik altid mindst 30 km/l ud af den ved almindelig frisk kørsel.

Svage sider
Ingen

Råd, tips og tricks
Køb den. Brug den til og fra arbejde og vær glad...både når du kommer på arbejde og når du ankommer derhjemme. Et godt råd: og det gælder for alle mc'er. Vær meget forsigtig med nye dæk og især i regnvejr !!! Tag så hurtigt som muligt et køreteknisk kursus hos FDM niveau A eller tag en dag på et Mestersvinger kursus i Sverige. En god investering. God tur og overhold hastighedsbegrænsningerne....så meget som du nu ...husker det 😊
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Frankie Chrstensen
Stærke sider
Utrolig driftsikker og stabil også efter 100000 km. Karismatisk motor i funktion og lyd. Gode bagagekroge og bagsædeplads. Køreegenskaber både til landevej og en banedag. Stabilt elsystem. Alle reservedele kan skaffes ( - nogle kåbedele. 1995 model). Flot klassisk design.

Svage sider
Forholdsvis høj vægt. Ustabil ensretter. Kompliceret at vedligeholde. Kørestilling kan give smerter i nakke og håndled. Originale dele er dyre. Ved bykørsel varmer motor meget på skridt og ben.

Råd, tips og tricks
Giver stor ejerglæde. Ombygning med superbikekit giver meget bedre kørestilling. For lavt dæktryk mærkes med det samme. Velegnet til passagerer. Bedst egnet til de åbne vidder. Ikke bykørsel.

Øvrige kommentarer
1995 model. Købt i 2006. Solgt 2018. Start km 38000. Slut km. 101000. Egen vedligeholdelse. Køb en hvis du ønsker en snart klassisk MC med køreegenskaber, der kræver en aktiv indsats. Aktiv modelklub for gode råd og fællesskab.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Carsten Haake
Stærke sider
Super god kørestilling og komfort for både fører og passager. Meget nem at håndtere. Perfekt gearkasse og motor med stort drejningsmoment fra lave omdrejninger. Meget driftssikker og robust. Alt i alt en virkelig god og undervurderet MC der giver meget værdi for pengene!

Svage sider
Lidt blød affjedring specielt foran, hvor man nogle gange kunne ønske sig lidt fastere specielt ved svingkørsel. Bremser ok uden at være fantastisk.

Råd, tips og tricks
Køb den
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Axel Nielsen
Stærke sider
Letkørt og nem at håndtere trods vægten, takket være lavt tyngdepunkt. God siddestilling. Meget velfungerende automatgear, vanedannende. Praktisk med “bagagerum” hvor tanken normalt er. Kører langt på literen og er billig i forsikring. Lave driftsomkostninger.

Svage sider
Hårdt sæde giver ømhed på lange ture. Nogle vil savne mere motorkraft, især med passager. Instrument uoverskueligt og svært at aflæse under visse lysforhold (solskin, reflekser).
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Rene Pedersen
Stærke sider
Det er nok den stærkeste motor / motorcykel jeg har haft. Jeg skiftede min første Blackbird til en Ny BMW K1300S men efter et år på BMW blev den solgt og jeg fik igen en årg 2003 Honda Blackbird, dette betyder at man får rigtig meget MC for penegene. :-)

Svage sider
ingen svage sider

Råd, tips og tricks
Køb Honda
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Rasmus Kargaard
Stærke sider
Go bycykel. økonomi fantastisk. Fin ved stoplys og hurtigt til 60kmt så de fleste biler får baglys medmindre de hjerner igennem. Fylder ikke ikke meget så du kan slippe afsted med meget. Kræver næsten ingen pleje i dagligdagen. Den kører bare derudaf.

Råd, tips og tricks
Lille maskine så biler ser eller tror ikke du kører ligeså hurtigt som dem. Så pas på ;)
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Steen Erik Sørensen
Stærke sider
Ingen Snurren i fingrene som på mange andre maskiner Fint bredt sæde som giver god komfort både til fører og passager. Fin opret siddende køre stilling. Har kørt fejlfrit i mine 12 år som ejer ( aldrig skiftet en eneste reservedel ) stort eller småt.

Svage sider
Ingen benzin måler Ingen gearoplysning under kørsel
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Esbjørn Schroll
Stærke sider
Den bedste motorcykel jeg nogensinde har kørt... Megaflot design og masser af komplimenter for cyklen Stærk og driftsikker - sindsyg smidig motor Fantistisk kørestilling for en person på 181 cm Hører hjemme i de store bjergsving i Alperne - ikke i byen

Svage sider
Tung at køre i byen ved lav hastighed Mangler ABS-bremser

Råd, tips og tricks
Køb en sæt til at hæve styret - det ER en touringmaskine.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Vagn Mastrup
Stærke sider
Fantastisk langturs mc uanset vejenes beskaffenhed. God siddestilling og sædehøjde. Utrolig driftssikker, en mc man stoler på og som aldrig svigter og starter uanset vejret. Rigtig gode bremser ABS og dobbeltvirkende bremser ved brug af fodbremsen.

Svage sider
Motorkraft er i underkanten til motorvej, bedste marchhastighed er ca. 120—130. Vindfølsom ved kraftig blæst, da mc,en er høj.

Råd, tips og tricks
Man kan med fordel geare den lidt lavere, da den generelt er meget langbenet. Køb en touring vindskærm, den giver langt bedre beskyttelse og mindre turbolæns.

Øvrige kommentarer
Er rigtig god på ujævne norske veje. Bider sig godt fat i sving uanset ujævnheder. Kan tåle stor nedlægning uden fodhvilere støder på asfalten. Kan tåle at blive kørt til grænsen, da den har automatisk omdrejningsbegrænser.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af David Petersen
Stærke sider
Fantastiske køre egenskaber , masser af overskud til to personer og fuld oppakning. Siddestilling er fantastisk og der er god plads til at rykke frem og tilbage i sædet selv med en bag på. Måske en af de mest undervurderet motorcykler i Danmark

Svage sider
Meget stor maskine , kræver lange ben. Meget højt tyngdepunkt. Tung at skubbe rundt med

Råd, tips og tricks
En powercommander er et must, og er prikken over i'et. I samme forbindelse skal man luse stikket til lambda sonden , da den ellers hakker lidt i kørslen ved lave omdrejning (EU drøvling)
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Lars Sørensen
Stærke sider
Uopslidelig motor med perfekt balance mellem bundtræk og ydelse. Ingen knastkæder, det er ubegribeligt at dette princip ikke er videreført ! Stift stel som altid er stabilt uanset last og kørestil. Af alle MC har denne de laveste driftsomk.

Svage sider
Lidt tung i sving sammenlignet med f.eks. Ducati.

Råd, tips og tricks
Tal med andre. Har aldrig hørt om en utilfreds VFR-750 ejer.

Øvrige kommentarer
Overraskende hurtig i praksis, herunder fra nul pga. vægtfordeling og bundtræk.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Bjarne Skov
Stærke sider
Super god motor med den helt specielle lyd.Den er god og sjov på de små og svingede veje samtidig med at den er tryg og stabil ved højere hastigheder på f.eks.motorvej.Tandhjulstrukne knastaksler( skal ikke tænke på knastkæde/strammer).

Svage sider
Savner lidt indsprøjtning og CBS bremsesystem.Har før kørt på Honda Blackbird,som havde disse ting.Kan selvfølgelig bare skifte til VFR 800.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Thomas Bruun
Stærke sider
Gode kører eneskaber både ved lav og høj fart meget nem at håndterer. Gode bremser og affjedring. Fantastisk motor masser af power og bundtræk 100% vibrationsfri. God kører stilling og masser af sæde plads både til fører og passager.

Svage sider
Har haft min i 4 år og kørt 30000km Kan ikke sige noget dårligt om den.

Øvrige kommentarer
http://bigbikemad.com/honda-valkyrie-f6c-review-a-modern-classic/ Læs denne artikel den siger alt. og se The Honda F6C Valkyrie Review - With Richard Hammond https://youtu.be/qd983V9P6Cc
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Axel Nielsen
Stærke sider
Let at håndtere. Økonomisk. Ser godt ud. Fin kørestilling for førere op til 175 cm. Trods størrelsen følger den nemt med indenfor færdselslovens grænser. Med en bagagebærer eller tasker / topboks er den en rigtig fin pendlercykel.

Svage sider
Egentlig ikke nogen med mindre man ønsker en motorvejsraket. For en høj fører bliver kørestillingen lidt anstrengt. Ikke egnet til passager over længere strækning.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Jes Jakobi Ougaard
Stærke sider
Super stærk og stabil V4 motor. Den er simpelthen bare uovertruffen !! Fantastisk træk og fantastisk lyd... Faktisk rimelig økonomisk, når den er trimmet ordentligt - har gentagne gange formået at køre omkring 20 km/l på Europa ture.

Svage sider
Gearskiftet kan drille lidt/være lidt vanskeligt at skifte, specielt hvis man har kommet for dårlig olie på.

Øvrige kommentarer
Leger pt. med lidt Ducati, men skal klart have en RC36 eller RC36/2 igen på et tidspunkt. Ikke nogen 800cc VFR til mig !!
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Chris G
Stærke sider
En fantastisk MC, den jeg har nu er nr. 2 jeg har ejet :) Før denne var det en 2009 Z750, den lille Honda er dog helt klart min "ting". Køreegenskaberne er fremragende, siddekomfort virkelig overraskende god for min 187cm.

Svage sider
Den sluger lidt benzin og tanken er ret lille; der bliver spist en del tankstationscroissanter ;)

Råd, tips og tricks
Da den er en Jap import skal de fleste dele bestilles fra eBay - til ganske rimelige priser for langt de fleste af dem. Der er nogle få dele der er lidt sværere at finde, disse kan altid skaffes fra GF Racing i England. Gi' den nogle gode klistrede dæk og, sim vi siger i England, "it will stick to road in the corners like shit to a blanket" ;)

Øvrige kommentarer
Køb NC29-modellen. NC23en er en fin cykel, men ikke så "moderne" som 29'eren...
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Ole Larsen
Stærke sider
Verdi for pengene giver kun 3 stjerner pga. den vanvittige afgift på MC i dk. Men ellers er det en fantastisk letkørt MC som jeg kørte 42000 km på uden nogensomhelst problemer. Kan dog godt blive lidt øm i bagen efter 4-500 km.

Svage sider
Har svært ved at se nogen
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Thomas Ebert
Stærke sider
Driftsikker. Kardan (vedligeholdelsesfri). Meget servicevenlig - bl.a. utrolig nem at stille ventiler på. God kåbe som giver fortrinlig beskyttelse mod vind og regn. Lav siddehøjde og lille vægt, som gør den håndteringsvenlig.

Svage sider
Spejlene vibrerer en del.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Thorkild Vendelbo
Stærke sider
Solid og meget letkørt mc. Dejlig V2 motor med træk fra bunden. 20-24 km/l ved normal kørsel. Kardantræk der er så godt som vedligeholdelsesfrit. Kørte 50.000 km på min, og det kostede kun alm. service og nye dæk af og til.

Svage sider
Husker ikke rigtigt nogen...
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Nej
Vurderet af Per Thomsen
Stærke sider
Jeg havde en CBR600 2001 i 5 år, og kørte små 30.000 km på den, og har aldrig haft et problem med den. Med 110hk er det en kraffuld 600'er, der faktisk godt kunne måle sig med større mc'er på de små hyggeture.

Svage sider
En enkelt tur på ca 1000 km og hjem igen, afslørede at siddestillingen ikke er god til langture. Jeg kunne ikke finde hårde tasker, der kunne monteres på mc'en, men kun bløde tasker, der kun sad fast med stropper.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Steen Kruse
Stærke sider
Dejlig touring cykel, god til de lange stræk. Forbavsende gode køreegenskaber, også på de små veje.Man mærker ikke den er fuldt læsset med 2 personer og oppakning.Fantastisk motor, enorm driftsikker og ikke til at slide op.

Svage sider
Bruger en del brændstof ved høj fart og fuld oppakning, men der skal jo også flyttes en del. Man har ikke lyst til at stoppe.

Råd, tips og tricks
Honda, når det er bedst! Den er forberedt til det meste i udstyr og det meste udstyr fåes til den. Skånsom ved dækkene, slider ikke meget.

Øvrige kommentarer
Holder prisen godt!
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Jens Erik Bæk
Stærke sider
Billig i drift og meget driftsikker. Hyggelig, afslappet og sjov at køre - god manøvredygtighed; meget letkørt. Masser af styling-muligheder. Enkel teknik som er ensbetydende med enkel og minimal indsats med vedligeholdelse.

Svage sider
Kun "naturligt" svage sider, som er ligegyldige hvis man er til denne type mc; begrænset tophastighed (men nok til de fleste).

Råd, tips og tricks
Montér en vindskærm, sissybar og et par sidetasker så har man en fin lille touringcykel.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af John Pedersen
Stærke sider
Letkørt med godt træk i bund og mellemområdet, god, oprejst siddestilling, og til høje personer. Både styr og sæde kan justeres. Den vil aldrig tage magten fra føreren, den er billig at servicere, dækslid er minimalt .

Svage sider
Det originale kåbeglas giver kun middel beskyttelse, trods justeringsmuligher. Så er man over 180 cm høj bør man skifte kåbeglasset ud med et højere glas for bedre vindbeskyttelse og mindre turbulens. Sædet kunne også godt være lidt mere langtursvenligt. Små detaljer som kan fikses for en lille udgift( ca 3000 kr)

Råd, tips og tricks
Få skiftet sædet til et komfortsæde med gelindlæg. Så har du en meget alsidig mc, der bringer smilet frem ved hver køretur.

Øvrige kommentarer
Stærk og gennemprøvet moter og gearkasse ( samme motor gearkasse som CBR 600) med langt bedre træk i mellemområdet. Perfekt til touringkørsel med oppakning . Rejser man meget med bagsædepassager, så vælg CBF 1000
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Benny Jensen
Stærke sider
Gearkassen, der ligger inde i motoren er fuldstændig nyrenuveret så alt har været adskilt og samlet med alle nye pakninger og diverse slanger, og alt hvad der trængte er også skiftet. samlet rep. pris: over 56000 Kr.

Svage sider
I forbindelse med overstående er hele det store lysshow med over 1000 diodelys ikke renoveret endnu, (mekanikken ville ikke ha' noget med det at gøre, og har kun samlet det der hørte originalt til GWeren) Så enten skal jeg samle det igen,eller tage det hele af,alt efter købers ønske. Det er en super lækker MC uden fejl mangler, og lige til at syne. Jeg har virkelig været glad for den, men alderen kan jeg ikke løbe fra, bliver 75. så efter 10 år holder jeg ikke mere til det.

Råd, tips og tricks
MCeren vejer total 575 kg. så det kræver en go fysik at håndtere den, og en go erfaring på MC.

Øvrige kommentarer
Det er nok den GW1500 med den største udstyrs liste ca.100.000 Kr.i DK. Derfor er prisen 155.000 Kr.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Hans Peter Hune
Stærke sider
Dejlig gesvindt og håndterbar mc. Fin til de mindre og mellemstore veje - med sving. Passer ret godt til "mellemste" kørekort, da kræfterne næsten passer og mc'en er ikke særlig tung eller særlig høj.

Svage sider
Kørestillingen er lige lovlig sportspræget, hvilket utvivlsomt hænger sammen med undertegnedes alder og højde. Dog har jeg læst tests, hvor kørestillingen betegnes som et fint kompromis.

Øvrige kommentarer
Når jeg nu sætter mærke ud for nej, er det udelukkende p. gr. af kørestillingen.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Nej
Vurderet af Peter Carsten Jørgensen
Stærke sider
En fantastisk god maskine som aldrig gå i stykker, jeg havde den til salg men fik den ikke solgt selv om der havde været 457 inde at se på den, den skulle sælges da jeg Bille have en chopper, men nu beholder jeg den.

Svage sider
Ingen, den gå som en drøm, tæt på de 300En stærk maskine
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Mads Peder Christensen
Stærke sider
Dejlig sprød motor, der gør hvad den bliver bedt om. Køreegenskaber er i forhold til alder alletiders, jeg føler ikke som andre at den er tung at tumle, den gør sig godt på snoede veje, men også på motorvej.

Svage sider
De tidlige modeller kan godt være tunge/hårde i gearskifte.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Jes Larsen
Stærke sider
Gennemført kvalitet hele vejen igennem. Har kørt i alt ca 150.000 km på flere Hornet's, og udover sliddele, som holder markant bedre end andre cykler, så har største reparation været en stoplyskontakt.

Svage sider
Ingen

Øvrige kommentarer
En meget køreglad cykel, som ligner en ældre mc, men kører som en nymodens.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af steen nielsen
Stærke sider
Rigtig god Motor med et rigtig V træk uden det tager overhånd hvis man ellers kan styre forbindelsen til højrehånd ,omkring de 160 km/t køre den meget "dejligt" i sit flov det bare virker.

Svage sider
For en ryger må det være en drøm at køre samme med en VTR ejer ( er lidt tørstig) Gear kasse er lidt bang-bang når man lægger den i første især med varm motor. man skal have lidt teknisk snille ( motor) da den er lidt pakket ind, ventil justering er nok der hvor de flest giver op .

Råd, tips og tricks
Et par bløde sidetasker/ topboks / er dejligt nemt ,( T-Hansen ) en vind skærm til toppen af kåbeglas/ varmehåndtag /

Øvrige kommentarer
Blev solgt som de flest af os gamle mcer på grund af dårlig knogler!!!
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Ole Jensen
Stærke sider
Ukompliceret og ualmindelig letkørt. Billig i brændstof, forsikring og vedligeholdelse. Nem adgang til reservedele, både nye og brugte. En ganske køn motorcykel sammenlignet med nutidens misfostre.

Svage sider
Har ingen "Brian-effekt og waov-faktor"

Råd, tips og tricks
Køb den uden kåbe eller vindskærm, så kører den bedst og mest lydløst.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Kjeld Kristensen
Stærke sider
det er en fantastisk shopper med mange mugeligheder og den er fluepapir næsten ligegyldig hvor du holder eller kører der kører ca. 4 i danmark så det er sjovt at ha noget ikke mange andre har

Svage sider
man skal ikke købe den hvis man vil kører på langfart ad motorvej, og prisen er/var alt for høj i danmark 250.000 kr

Råd, tips og tricks
kan varmt anbefales du kan købe næsten alt til denne mc.

Øvrige kommentarer
og så er den fantastisk billig og nemt at servicere + selvfølgelig Honda kvalitet der er ALDRIG bøwel det kører og kører
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Arne Winther Madsen
Stærke sider
Den køre fantastisk behagelig. Den har et dejlig bundtræk der skal ikke skiftes gear uafbrudt en rigtig hyggemaskine. Men vil man gå til den så kan den kan den også det den er kvik på håndtaget.

Øvrige kommentarer
Kan varmt anbefales.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja

Artikler og test/anmeldelser om Honda

Test: Honda Crossrunner på nye eventyr
Omhandler 2015 Honda VFR 800 X
Markant design og rendyrket adventurestil giver mere logik i både navn og koncept for den nye Honda Crossrunner
Minitest: Mindre vellykket A2 maskine
Omhandler 2015 Honda CB 500 XA
CB500X viser at Honda også producerer mindre vellykkede maskiner
Tilbage til fremtiden
Omhandler 2014 Honda VFR 800 F
Honda har pillet alle de rigtige steder på sin nye VFR
Prøvekørsel: Honda VFR 800 2014
Omhandler 2014 Honda VFR 800 F
Så bliver motorcykler næppe meget bedre
Test: Honda NC 750 X (D)
Omhandler 2014 Honda NC 750 X
Kedelig for erfarne, perfekt til begynderen
Prøvekørsel: Honda CB650F
Omhandler 2014 Honda CB 650 F
Næsten overdreven venlig og godmodig
Ungdommens sjoveste opfindelse
Omhandler 2013 Honda MSX 125
Hylende morsom køretøj der også må køres af de unge - Sådan er Honda MSX 125
Brugte krigere omkring 50.000 kr.
Omhandler 2006 Honda CB 600 F Hornet
Gode og driftsikre til pengene

Seneste Honda annoncer

Kr. 24.900
Forhandler
Kr. 37.599
Forhandler
Kr. 72.599
Forhandler
Kr. 21.985
Forhandler
Kr. 72.599
Forhandler
Kr. 42.599
Forhandler
Kr. 76.985
Forhandler
Kr. 76.985
Forhandler
Kr. 74.999
Forhandler
Kr. 25.985
Forhandler