Dobbeltklik
×
3 andre potentielle købere har annoncen, som favorit. til sælger inden den forsvinder!
Beskrivelse
Yamaha XSR 900, 890 ccm, 119 hk, 2024, m. afgift
Red Legend
Lad dig ikke narre af XSR900's tidløse gode udseende, for nedenunder sportsbikelooket fra 80'erne er der seriøs high-performance teknologi. Den kommer ikke bare med den momentstærke 890 cc CP3 EU5 motor, den har også et letvægts chassis i Deltabox-stil som er monteret med Brembo radial mastercylinder, lette slyngstøbte fælge og fuldt justerbar affjedring.
Som kejser af Sport Heritage serien er XSR900 det ultimative bevis på Faster Sons filosofien i aktion. Med design inspiration fra nogle af Yamahas legendariske historiske maskiner er denne high-performance motorcykel et levende bevis på årtiers intensiv forskning og udvikling.
3-cylindret vandkølet 4-takts rækkemotor, 2 overliggende kædetrukne knastaksler, 4 ventiler pr. cyl. Boring: 78 mm. Slaglængde: 62,1 mm. Slagvolumen: 890 ccm. Kompressionsforhold: 11,5:1. Maks. effekt: 119 hk / 87,5 kW ved 10000 o/min. Maks. drejningsmoment: 93 Nm ved 7000 o/min. Indsprøjtning med 3 stk. 35 mm spjældhuse.
6 gear, Kædetræk, Flerpladet slipperkobling i oliebad.
Stel: Rørramme i alu. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 65°. Efterløb: 108 mm. Akselafstand: 1495 mm.
Affjedring: for: Kayaba upside-down teleskopgaffel med 43 mm gaffelben. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Fjedervandring: 130 mm. Bag: Svinggaffel med vandret monodæmper. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Fjedervandring: 137 mm.
Bremser:
For: 2 stk. 298 mm skiver med flydende ophæng. 4 stemplede radiale calipere. Bag: 245 mm skive. 1 stemplet flydende caliper. ABS
Totallængde: 2155 mm. Sædehøjde: 810 mm. Frihøjde: 140 mm. Tankkapacitet: 14 liter. Fuldtanket vægt: 193 kg.
Historisk design med indflydelse fra Yamaha Racing
Detaljer i høj kvalitet og førsteklasses materialer
Fleksibel og afslappet kørestilling
Signatur XSR LED-belysning
Moderne design med historiske farver
High performance bremser og affjedring
Avancerede elektroniske kørerassists
Alsidig momentstærk 889 cc CP3 EU5 motor
Letvægtschassis i Deltabox-stil, lang bagsvinger
QSS, Fartpilot, A&S kobling
5 års Garanti
Husk, Vi hjælper gerne med forsikring og finansiering
Du er også altid velkommen i vores store butik i Viborg. Ring på tlf. 86 62 83 55
Red Legend
Lad dig ikke narre af XSR900's tidløse gode udseende, for nedenunder sportsbikelooket fra 80'erne er der seriøs high-performance teknologi. Den kommer ikke bare med den momentstærke 890 cc CP3 EU5 motor, den har også et letvægts chassis i Deltabox-stil som er monteret med Brembo radial mastercylinder, lette slyngstøbte fælge og fuldt justerbar affjedring.
Som kejser af Sport Heritage serien er XSR900 det ultimative bevis på Faster Sons filosofien i aktion. Med design inspiration fra nogle af Yamahas legendariske historiske maskiner er denne high-performance motorcykel et levende bevis på årtiers intensiv forskning og udvikling.
3-cylindret vandkølet 4-takts rækkemotor, 2 overliggende kædetrukne knastaksler, 4 ventiler pr. cyl. Boring: 78 mm. Slaglængde: 62,1 mm. Slagvolumen: 890 ccm. Kompressionsforhold: 11,5:1. Maks. effekt: 119 hk / 87,5 kW ved 10000 o/min. Maks. drejningsmoment: 93 Nm ved 7000 o/min. Indsprøjtning med 3 stk. 35 mm spjældhuse.
6 gear, Kædetræk, Flerpladet slipperkobling i oliebad.
Stel: Rørramme i alu. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 65°. Efterløb: 108 mm. Akselafstand: 1495 mm.
Affjedring: for: Kayaba upside-down teleskopgaffel med 43 mm gaffelben. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Fjedervandring: 130 mm. Bag: Svinggaffel med vandret monodæmper. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Fjedervandring: 137 mm.
Bremser:
For: 2 stk. 298 mm skiver med flydende ophæng. 4 stemplede radiale calipere. Bag: 245 mm skive. 1 stemplet flydende caliper. ABS
Totallængde: 2155 mm. Sædehøjde: 810 mm. Frihøjde: 140 mm. Tankkapacitet: 14 liter. Fuldtanket vægt: 193 kg.
Historisk design med indflydelse fra Yamaha Racing
Detaljer i høj kvalitet og førsteklasses materialer
Fleksibel og afslappet kørestilling
Signatur XSR LED-belysning
Moderne design med historiske farver
High performance bremser og affjedring
Avancerede elektroniske kørerassists
Alsidig momentstærk 889 cc CP3 EU5 motor
Letvægtschassis i Deltabox-stil, lang bagsvinger
QSS, Fartpilot, A&S kobling
5 års Garanti
Husk, Vi hjælper gerne med forsikring og finansiering
Du er også altid velkommen i vores store butik i Viborg. Ring på tlf. 86 62 83 55
Udstyr
- ABS bremser
- Gearindikator
- Indsprøjtning
- Kørecomputer
- LED baglygte
- LED forlygte
- Quickshift
- Slipper kobling
- Startspærre
- TCS (traction control)
- Sidst set 2/9-2025 22:19
- Annoncekategori: Sælges
- Type: Street
- Motorstørrelse: 890 ccm
- Hestekræfter: 119 hk
- Køretøjets nypris: 123 kr.
- Acceleration (0-100 km/t): 3.4 sek.
- Topfart: 216 km/t.
- Tankvolume: 14.0 liter
- Status: På lager
Udstyr og tilbehør til Yamaha XSR 900
Herunder vises udstyr og tilbehør, som passer til Yamaha XSR 900. Produkterne kan købes hos forhandleren, som sælger den viste motorcykel.
Produkt | Varenr. | Pris | Vælg |
---|
* Der tages forbehold fejl eller mangler
Yamaha XSR 900 specifikationer
Bemærk, at det er muligt at sammenligne modeloplysninger for Yamaha XSR 900 med din egen MC, hvis du opretter den i din brugerprofil under "Primær MC".
Specifikationer
Viste MC*
Din MC
HK
119 hk
-
Motorstørrelse
890 ccm
-
0 - 100 km/t
3.4 sek
-
Tophastighed
216 km/t
-
Type
-
-
Kåbetype
-
-
Km/l
-
-
Sædehøjde
835 mm
-
ABS-bremser
Ja
-
Kombi-bremser
-
-
Træktype
Kædetræk
-
Vægt
200 kg
-
* Der tages forbehold fejl eller mangler
Anmeldelser fra tidligere ejere om Yamaha XSR 900
Herunder ses den gennemsnitlige brugervurdering af Yamaha XSR 900. I alt 11 anmeldelser. 11 ud af 11 (100%) ville købe Yamaha igen. Brugeranmeldelser stammer fra 11 brugere, som tidligere har haft en Yamaha til salg på 123mc.dk
Samlet gns. vurdering
4.3
Køreegenskaber
4.3
Motor/transmission
4.6
Sidestilling/komfort
3.7
Driftsomkostninger
4.3
Værdi for pengene
4.6
Stærke sider
Meget agil og hurtig at skifte retning med (som MT09), men samtidig utrolig stabil og tillidsvækkende i svingene, også selv om vejen er ujævn. Havde en 2022 MT09 før, og den længere bagsvinger på XSR gør den mere stabil uden at den mister styrevillighed. Den er sjov og underholdende, især ved god fart på snoede veje. Motoren trækker og lyder fantastisk, og det er super underholdende at lukke op for den uanset om man bruger den i øvrigt velfungerende quick shifter eller ej. Gearkassen er også en fornøjelse at bruge og virker godt afstemt. Alt elektronik fungerer godt og nemt, og drivemodes" inkl. muligheden for at indstille personlige af slagsen virker rigtig fint. Fin fit-and-finish med mange fine detaljer. Udseende vil altid være en smagssag, men personligt finder jeg den rigtig flot, kan godt lide den leder tankerne hen på firsernes Yamaha uden at skulle ligne en bestemt model.
Svage sider
Styreradius eller steering lock, som det hedder i de engelske anmeldelser, er virkelig dårligt. Du mærker det ikke, når du kører på den, medmindre du drejer skarpt ved ekstremt langsom kørsel. Men når den skal vendes rundt i garagen eller lign. vil du opdage, styret meget hurtigt rammer stoppet, og man må køre den frem og tilbage nogle ekstra gange. Sædet er ikke så slemt som nogen vil gøre det til, men ved mange timer på den vil nogle muligvis få brug for et andet sæde. Kørestillingen er en anelse foroverbøjet og aktiv sammenlignet med f.eks. MT 09, for nogle er dette en fordel, men for andre er det evt. en ulempe.
Råd, tips og tricks
De originale bløde sidetasker ser godt ud på den, og beslagene er meget minimale og ødelægger ikke udseendet alt for meget :-)
Meget agil og hurtig at skifte retning med (som MT09), men samtidig utrolig stabil og tillidsvækkende i svingene, også selv om vejen er ujævn. Havde en 2022 MT09 før, og den længere bagsvinger på XSR gør den mere stabil uden at den mister styrevillighed. Den er sjov og underholdende, især ved god fart på snoede veje. Motoren trækker og lyder fantastisk, og det er super underholdende at lukke op for den uanset om man bruger den i øvrigt velfungerende quick shifter eller ej. Gearkassen er også en fornøjelse at bruge og virker godt afstemt. Alt elektronik fungerer godt og nemt, og drivemodes" inkl. muligheden for at indstille personlige af slagsen virker rigtig fint. Fin fit-and-finish med mange fine detaljer. Udseende vil altid være en smagssag, men personligt finder jeg den rigtig flot, kan godt lide den leder tankerne hen på firsernes Yamaha uden at skulle ligne en bestemt model.
Svage sider
Styreradius eller steering lock, som det hedder i de engelske anmeldelser, er virkelig dårligt. Du mærker det ikke, når du kører på den, medmindre du drejer skarpt ved ekstremt langsom kørsel. Men når den skal vendes rundt i garagen eller lign. vil du opdage, styret meget hurtigt rammer stoppet, og man må køre den frem og tilbage nogle ekstra gange. Sædet er ikke så slemt som nogen vil gøre det til, men ved mange timer på den vil nogle muligvis få brug for et andet sæde. Kørestillingen er en anelse foroverbøjet og aktiv sammenlignet med f.eks. MT 09, for nogle er dette en fordel, men for andre er det evt. en ulempe.
Råd, tips og tricks
De originale bløde sidetasker ser godt ud på den, og beslagene er meget minimale og ødelægger ikke udseendet alt for meget :-)
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Stærke sider
Motor, motor og motor. Holder prisen godt. Motorlyd og bundtræk
Svage sider
Affjedring, få tusinde vil gøre underværker
Råd, tips og tricks
Hvis du vil have lidt mere motorlyd, så køb en anden udstødning.
Øvrige kommentarer
Funbike, smilet sidder helt oppe ved ørene hver gang du kører en tur.
Motor, motor og motor. Holder prisen godt. Motorlyd og bundtræk
Svage sider
Affjedring, få tusinde vil gøre underværker
Råd, tips og tricks
Hvis du vil have lidt mere motorlyd, så køb en anden udstødning.
Øvrige kommentarer
Funbike, smilet sidder helt oppe ved ørene hver gang du kører en tur.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Stærke sider
Vild og sjov motorcykel, bremser og styrer godt.
Svage sider
Standard sædet er ikke for godt, man blir lidt øm bagi ved længere ture
Øvrige kommentarer
Hyler lidt meget fra tredje gear, yamaha siger det er normalt, men det er irriterende
Vild og sjov motorcykel, bremser og styrer godt.
Svage sider
Standard sædet er ikke for godt, man blir lidt øm bagi ved længere ture
Øvrige kommentarer
Hyler lidt meget fra tredje gear, yamaha siger det er normalt, men det er irriterende
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja