Anmeldelser af BMW motorcykler

Herunder ses den gennemsnitlige brugervurdering af BMW. I alt 506 anmeldelser. 476 ud af 506 (94%) ville købe BMW igen. Brugeranmeldelser stammer fra 506 brugere, som tidligere har haft en BMW til salg på 123mc.dk
Samlet gns. vurdering
4.4
Køreegenskaber
4.4
Motor/transmission
4.4
Sidestilling/komfort
4.4
Driftsomkostninger
4.2
Værdi for pengene
4.5

Anmeldelser fra tidligere ejere om BMW

Vurderet af gert Carlsen
Stærke sider
Set i lyset af brug som touring og transportmiddel, ikke som en racer. Rimelig retningsstabil, også i sidevind og under overhaling af lastbiler på motorvej. me get sporsikker. Den kan sagtens dreje om hjørner i en fart, med den rigtige chauffør. Jeg var på Mestersvinger på Knutstorp sidste år med den, hvor jeg fik rykket nogle psykologske grænser. Instruktøren fortalte mig, da jeg brokkede mig over at det var en tung cykel, at der var en anden instruktør der havde en maskine, fuldstændig mage til min, hvor han satte nogle ret hurtige omgangstider på banen. Der er nogle der har døbt den "The flying brick" eller "den flyvende mursten". Den er langt bedre end sit rygte og særdeles pålidelig, forudsat den vedligeholdes på en seriøs måde. Fremragende siddekomfort ved lange stræk. Tilstrækkelig kraft ved overhaling, selv i høje gear. Jeg ved godt at den ikke kan sammenlignes med en Japansk supercykel, men den klarer de fleste opgaver ret flot. Selv min kone, som har problemer med at sidde på moderne cykler, sidder ret godt på den, fordi fodhvilerne sidder lavt og ikke lige under Røv.., som de gør på mange sportsmaskiner. Det er de færreste der kan holde ud at sidde nærmest på hug, i fem timer, på en MC. Hvis dine ben er lange nok og du har behov for et transportmiddel der kan køre dig frem og tilbage mellem hjem og arbejde hver dag samt tage en tur til Milano eller Prag i weekend'en, så er det, efter min mening, et godt alternativ til mange dyre cykler.

Svage sider
En cykel med forholdsvis stor sædehøjde i.f.t. kørebanen. Helt fint når man kører, men et klart problem for en fører med ikke særligt lange ben, når man skal stoppe og holde stille ved f.eks. et lyssignal. Jeg kan lige akkurat holde cyklen i balance med strakt fod. Jeg foretrækker at have hele fodsålen i asfalten. Hvis der er huller i vejen hvor jeg skal holde, ender det med jeg vælter. Yderligere er det en meget tung cykel at håndtere når den trækkes rundt ved håndkraft. Den er også svær at håndtere på f.eks. en færge, hvor man ofte bliver henvist til en niche af dækket, hvorfra man så skal manøvrere sig ud, når færgen er i havn.

Råd, tips og tricks
Sørg for at servicere den med olie og vand efter behov. Check dine kabler, man ved ikke hvor slidte de er, før man har checket dem. Der sad gamle dæk på, over fem år gamle, da jeg købte maskinen. Jeg var ved at lægge mig ned, hver gang jeg tog et sving. Nye dæk på, og maskinen var som forvandlet. Den stod fast i svingene, uden problemer. Det er en maskine der holder i rigtigt mange år og kan nemt køre et par hundrede tusinde Kilometer uden problemer, hvis den passes. Der er dårlige eksempler, men jeg mener, at en idiot kan ødelægge noget på en halv time, mens andre kan have den samme ting i mange år, uden problemer.

Øvrige kommentarer
Der er noget turbolens omkring toppen af kåbeglasset som vil irritere nogle. Jeg har selv været irriteret over turbulens fra kåben, men har opdaget, at ved at sætte fingre forskellige steder på hjelmen, forsvinder eller dæmpes disse. Hvis der kommer vind fra siden, kan der opstå ryk i hjelmen, så man nærmest sidder og rykker hovedet hurtigt frem og tilbage. Det kan da skyldes hjelmen, men da jeg har prøvet med flere forskellige hjelme, af mærket "Schubert" og fået samme oplevelse, skyldes det måske noget andet. På en daglig tur fra Kbh. til Vestsjælland, optrådte den rykkende turbulens altid på det samme vejstykke på ruten. Jeg vidste, når det begyndte, at nogle kilometer længere fremme ville det holde op igen. Det er selvfølgeligt afhængig af hastigheden, og er ikke så udtalt ved lavere hastigheder, som f.eks. legale motorvejshastigheder. Hvis man ikke er opmærksom, kan man nemt komme til at køre lidt stærkere end man tror, på denne MC. Hvis nogen mener jeg er ret begejstret for dette MC_mærke, har de fuldstændigt ret. Der er rigeligt med reservedele i den brugte ende, til rimelige priser. Der er ingen kæde der skal smøres på færgen, mens de med kardantræk smutter i cafeteriet. Der er et rimeligt brændstofforbrug for en MC og der skal ikke bruges så meget specialværktøj, at det gør noget. Jeg har kørt BMW i forskellige afskygninger i 40 år, uden ret mange problemer. Jeg er godt tilfreds. Det eneste jeg ønsker mig er en MC med lavere sædehøjde og lavere vægt, men jeg klarer mig. God tur.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af per andersen
Stærke sider
det er jo en gammel Mc har kørt på den i 27 år uden drift udfald. Den er godt lavet og går ikke i stykker. Svinggaffel skal man vænne sig til at køre med, men når man har det, er det en super form for affjedring. Den bremser godt i forhold til den fart som den kan præstere. Det elektriske er ofte et problem på gamle Mc, men ikke på r 27, delene er godt indkapslet og har aldrig haft el problemet med strøm. Den starter altid ved første tråd uanset temperatur. At motoren er ophængt i gummi betyder absolut ingen vibrationer under kørsel.

Svage sider
Den har i forhold til alder ingen svage sider da den kom frem i 1963 var det egentlig en gammel konstruktion og en efterfølger af r 26 dog med nogle væsentlige forbedringer. Det er som på andre BMW en klonket gearkassen men den går ikke i stykker

Råd, tips og tricks
Køb en som er original der er alt for mange gamle r 27 som ikke er holdt original og stumper til r 27 kan nemt løbe op i mange penge. I kan købe alle stumper hos Nimbus Århus hvor i får en super betjening og meget proff.

Øvrige kommentarer
På mine ture især Østrig og Sydtyskland er det åbenbart en model som tyskerne kan huske og syntes er så flot, så det skal snakkes med mange inden der kan køres.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af E. Lind
Stærke sider
Fantastisk kører egenskaber. Forlænger kører periode da den er skabt til at blive brugt i alt slags vejr. Født med varme i håndtag der er væsentligt ved kørsel i tidlig eller sent på sæsonen. God sidde komfort, kører langt på litern og har fået løftet motoren til 125 HK samridig er en 6 gears gearkasse en fornøjelse på de lange ture. Masser af udstyrs varianter og tilkøb. Solid maskine med normale driftsomkostninger almindelig service. Svært at sige noget skidt om den nye BMW GS LC

Svage sider
Stærk vanedannende :) Vær opmærksom på højden få evt. et sænknings sæt hvis man føler man kun kan røre jorden med tå spidserne. Ved køb af ny maskine må man være forberedt på et dyk i prisen ved vidre salg. dyre maskiner falder ofte mere i pris end ligende maskiner i en laver pris klasse.

Råd, tips og tricks
BMW kører med forskellige udstyrs pakker. Brug lidt tid på og vurderer hvor meget ekstra der skal sidde på maskinen og hvilke behov. Der kan spares penge ved at undlade de store pakker og finde et præcist behov for sin kørsel. Dog er der større mulighed for at handle med prisen ved flere udstyr pakker samlet ved ny køb.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Andreas Lyngbye
Stærke sider
Utrolig letkørt mc. På små snoede veje er den næsten overlegen, måske pga lav vægt og lavt tyngdepunkt. Motoren trækker godt, og til trods for de forholdsvist få hk, så klarer den nemt 220-230 km/t hvilket vel er nok. Bæltetrækket fungerer 100% godt. Det bør alle mc´er have. Utrolig benzinøkonomi = jeg kørte på en ferie med ca. 100 km/t op gennem Tyskland på mindre veje med fuld oppakning og kæresten bagpå, og målte den til 26,3 km/l.

Svage sider
Måske lidt kedelig motorlyd med original potte, men det er jo alt efter smag og behag. Alternativt kan man ofre penge på en lidt mere åben potte. Ellers ingen svage sider overhovedet
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Michael Hummelgaard
Stærke sider
Rigtig gode køreegenskaber på grund af den særlige affjedring foran. Ingen dyk ved opbremsninger. Glimrende kontrol i sving også ved (behersket) nedbremsning samtidigt. Glimrende siddekomfort og dejlig siddestilling også for høje personer. God komfort for passager. Stabil og stærk maskine der kan klare store vægt uden det mærkes på køreegenskaberne. Når først den ruller er den let og manøvredygtig og med god balance.

Svage sider
Den er lidt tung når man står med den.

Råd, tips og tricks
Følg anvisninger fra dækfabrikanten hvad angår dæktryk OG læg 0.20-0.30 til på fordækket. Det giver en stærkt forbedret svingvillighed (tip fra en mc-betjent). Få eventuelt tilpasset sæderne hos en dygtig saddelmager. Gå elkabler og bokse efter (adskil og smør forsigtigt med f.eks. silikonefedt) udskift eventuelt O-ringe/pakninger, så der ikke kan trænge fugt ind. Et tydeligt tegn på fugt i styreboksen er: den kan starte (måske med besvær) og køre i kort tid. Giv gearkasse og kardan Lindemann Manual Gearbox Treatment. Næsten ingen "klonk" og glat lækker kørsel.

Øvrige kommentarer
Super stabil maskine som kun kan anbefales. Køber gerne denne model igen. Også hvis den har kørt 100.000. Men overvej en ny kobling inden længe - måske.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Jens Alstrup
Stærke sider
Som en cykel, hvor man vil køre frisk til på små veje med masser af sving, men uden så mange HK, at kørekortet konstant hænger i en tynd tråd, så er dette en alle tiders maskine, og den er noget så køn at se på. Især sving er den meget glad for! Motoren er en drøm at køre med og hvis du virkeligt vil af med kørekortet, så kan den fint hjælpe dig af med det, hvis du ikke passer på gashåndtaget!

Svage sider
Mange vil bruge den til touring og modificerer styret, forhøjer kåbeglasset, sætter tasker på og endda topboks. Så har man da virkeligt købt den forkerte cykel! Det ser ud ad H til! Denne er til at køre med på små ture i lokalområdet. Alt andet er hærværk af en små motorcykel!

Råd, tips og tricks
Pas på den, for mange af reservedelene er udgået!
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Henning Stenbjerg
Stærke sider
En rigtig sportstouring der gør langturskørsel sjov og interessant - selv med bagsæde passager på. Kan lægges godt ned i sving og er en fornøjelse at køre på veje med mange sving. Har et godt moment og god super gode køreegenskaber. Har et rigtig godt sæde med god siddekomfort og er uden vibrationer der gør, at du kan køre lange stræk uden ømhed i bagdelen.

Svage sider
Du har en let foroverbøjet siddestilling der gør, at hvis du har dårlig ryg, kan du blive træt i rygmuskulaturen ved for lange stræk.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af David Kiholm
Stærke sider
Der er ikke sparet på noget dengang den blev designet. Den er meget driftsikker. Man sidder dejligt på den og den har en fremragende kåbe der beskytter mere end de fleste andre. Det er stadig muligt at købe både nye og brugte dele til denne model til rimelige priser. Og så er den blevet billig i indkøb. Fabelagtig god maskine til det mere begrænsede budget.

Svage sider
Den er ikke en nybegynder maskine. Den er top tung og man sidder ret højt så det er med at passe på når man vipper den til siden. Den er ikke top moderne mere. Der findes ikke det helt store udvalg af dæk til maskinen, men både Michelin og Metzler leverer udmærkede dæk. Kunne sagtens have gjort brug af et 6 gear eller en højere udveksling. Med tiden må man forvente at O-ringen imellem krumtap og svinghjul bliver utæt og så skal også skiftes kobling. Kontroller om der drypper olie fra drænhullet på undersiden af koblingshuset og om koblingen fedter.

Råd, tips og tricks
Sørg for at overholde service intervallerne. Brug Castrol Edge Pro 10-60 TWS. Denne olie har BMW bestemt specifikationerne på og den er udviklet til M3 racerbiler. Olieforbruget reduceres til næsten ingenting i de fleste tilfælde. Sørg for at få synkroniseret gasspjældene med jævne mellemrum og udskift samtidig de små gummi blænd propper.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Kaj Villy Jensen
Stærke sider
Hen har alle tiders motorgang - god trækkraft - 18 gode HK - mange org. dele fra tyskland. Alt når den er lavet rigtigt og ikke lappet bl.andet nye motorophæng som der kun er på ophæng - en R26 er et "tysteribs" da motoren ligger direkte i stellet. Er "verdensmester" til at gå i tomgang hvis den er renoveret og justeret i karburator

Svage sider
Uduelig hvis det bare bliver skrevet "meget velholdt" sa er der lang vej endnu.

Råd, tips og tricks
Lav den ordentlig
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Steffen D. Nyman
Stærke sider
Super lande- og motorvejs lokomotiv med fantastisk komfort, specielt god med BMW LT komfortsæde - også for voksne bagsæde passagerer. Fin vindbeskyttelse og godt med kraftoverskud oppe i fart. Lave driftsomkostninger - går 18-20 km/L og har stor slidstyrke overalt (overdimensioneret). Man kan servicere alt selv med standard værktøj.

Svage sider
Lidt højfrekvente vibrationer i fødder og hænder ved over ca 5000 omdrejninger. Det er dog først ved konstant fart over ca 150 km/t. Varmeudvikling fra motor kan være rigelig hvis der køres langsomt om sommeren, men det er dejligt forår og efterår. ABS fejl kan være lidt svære at lokalisere.

Råd, tips og tricks
Køb en K100 16V, da motoren har en inspirerede kraftudvikling. Km tallet betyder ikke meget, da motor og gear let går 200.000 km. Justering af indsprøjtning, samt nyt gummi i styr- og motor beslag afhjælper de værste vibrationer. RS'eren har en lidt højere udveksling end LT'eren, dvs vibrationerne kommer først ved højere fart. Kom el- og ABS fejl i forkøbet ved at adskille/rense/smøre alle stik.

Øvrige kommentarer
Der findes masser af info på nettet om BMW K100
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af max Dupont
Stærke sider
Den køre som en drøm. Den Kan køre langsomt. Den kan køre på bane. Den kan køre små hårnålesving i bjerge. Alt gør den helt ubesværet. Min næste MC skal være en bmw 1200gs adv. Bare for forandringens skyld.. men det er jo i bund og gund den samme mc. Bare med lidt forskelligheder i udseende og lidt i højden og design

Svage sider
Synten den er meget dyr 20 000 km service.

Råd, tips og tricks
Køb en med alle 3 pakker
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af henning larsen
Stærke sider
Kun godt at sige dvs meget nem vedligehold bla pga cardantræk, gør det selv med faktisk alt olieskift på motor, gear og bagtøj osv. Ingen vibrationer pga 3 cylindre og afbalance af motor. God benzinøkonomi 22-23 km/l. Let manøvrerbar maskine. God afskærmning mht kåbe og kåbeglas. Solid motor der æder mange km.;

Svage sider
Faktisk ingen ..... måske af naturlige årsager et snart lidt ældre udseende.

Råd, tips og tricks
Rigtig god hverdags- og feriemaskine
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Michael Kint Rostved
Stærke sider
Køregenskaberne er fremragende for en cykel i den vægtklasse takket være et super stel og affjedring - ESA er en MUST i min verden Bremserne er intet mindre end fantastiske - jeg tror 35 meter fra 100 km/t er muligt uden stoppies eller dramatik sammen holdt med nye cykler idag på 40-45 meter er det rigtig godt

Svage sider
Gearkassen er klonket 50 km/t i byerne kan være en udfordring - monter POwer Commandor hos mr. Dyno

Råd, tips og tricks
Power Commandor skal monteres ESA er virkelig et plus Gode erfaringer med Michelin Pilotroad 4
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Jens Peder Toft
Stærke sider
Rigtig god touring maskine, gode køreegenskaber, der kan tilkøbes varme i håndtag og sæder, el vindspejl, boardcomputer, fartpilot og meget mere. Topboks og sidetasker kan fås med indertasker ideel på ferieture. Ikke en tung maskine - nem at komme rundt med på små veje og i byer.

Svage sider
Hvis man bruger BMW/Expedit er service ikke i den billige ende, men så er det også fagfolk der servicerer den. Svært at finde noget negativt om dette vidunder.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Edvard Korsbæk
Stærke sider
Kører ligeud, selv henover midterstriber. Det er jeg ikke vant til. Jeg kørte fra 150.000 km til 190.000 km, hvor den kørte året rundt osv, og den startede sådan set hver gang jeg forventede det. Fin komfort, og ingen vibrationer - det har K100 modellerne fra de første årgange

Svage sider
For tung til mig efterhånden, så jeg væltede et par gange ved parkeringsmanøvrer.

Råd, tips og tricks
HUSKAT smøre kardan - den er følsom og dyr hvis den bliver glemt. Noterne har det med at forsvinde.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Nej
Vurderet af Bo Nørgaard
Stærke sider
Utrolig alsidig og brugervenlig cykel, som har været brugt til alt - hårdt brug i terrænet, længere ture med oppakning og som daglig transport. Beviser virkeligt at det ikke behøver at være dyrt at nyde MC livets glæder. Går uden problemer +25 i blandet kørsel.

Svage sider
Savner 6 gear ved motorvejshastighed + elektronisk omdrejningstæller, hvilket jeg ikke bryder mig om.

Råd, tips og tricks
Cyklen kører fantastisk med Heidenau K60 Scout.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Claus Hansen
Stærke sider
En eminent touring mc, med en god siddekomfort, så man kan køre i timevis uden at blive træt. Nem at manøvrere med både med og uden asfalt underlagog ikke mindst masser af kraftoverskud. Genialt at håndbremsen aut. aktiverer bagbremsen. Stærkt vanedannende.

Svage sider
Typisk BMW MC gearkasse. Stærk, men knap så smidig.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Peter Handberg
Stærke sider
Fantastisk momentstærk motor, telelever forgaffel som stort set ikke dykker ved nedbremsninger, super køreegenskaber, trækker ubesværet 2 personer og bagage, køreglæden er i top. Har haft 9 MC over de sidste 30 år og denne køber jeg gerne igen!

Svage sider
Gearkasse kunne gå lidt mere smidigt, japanerne har kunnet gøre det bedre i mange år, så det bør ikke være så svært BMW. Dog slet i nærheden af elendigheden i en Harley :-)

Råd, tips og tricks
Wunderlich Marathon II tonet kåbeglas, så sidder du i læ med åbent visir op til 150 km/h. Boosterplug for bedre moment ved lave omdrejninger og så køb den ubetinget med ESA elektronisk affjedring og fuld LED lyspakke for at kunne se og ikke mindst blive set af andre tafikanter.

Øvrige kommentarer
Der findes TONSVIS af ekstraudstyr, de store er WUNDERLICH og TOURATECH der begge har BMW-kataloger tykke som telefonbøgerne var i gamle dage :-)
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Carsten T
Stærke sider
Sidder fantastisk med motorvejs fart. Mange så detaljer som bare er gennemtænkt. Bremser fantastisk. Efter trim af indsprøjtning trækker cyklen fuldstændigt lineært og særdeles kraftfuldt. Kører klippe stabilt ved alle hastigheder.

Svage sider
Går mildest talt elendigt hvis ikke cyklen bliver trimmet ind med en Powercommander eller andet. Hvis der springer en baglys pære giver det ABS fejl og cyklen køre med nedsat bremsekraft. Benzin måler kan ofte ikke tåle stilstand af mc. BMW mildest talt elendige service net. Dyrt at få BMW tester på hos autoriseret forhandler. Vanvittig ekstra udstyrs priser.. (f.eks. varmehåndtag inkl aktivering til 3600,-, selvmonteret)

Råd, tips og tricks
Undersøg om "snurren" giver sovende finger eller lignende. Hvis ikke cyklen er trimmet ind, eventuelt med anden udstødning, så påregn dette.

Øvrige kommentarer
Voldsom lang cykel..pas på med for høj hastighed ind i rundkørsler.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Henning Egholk
Stærke sider
Meget vibrationsfri motor. Fint bundtræk selv fra lave rpm. Motorlyd som en turbine. Effektivt bremsesystem med ABS og 3 bremseskiver. Ved normal kørsel flot benzinøkonomi 20-24km/l hvilket er flot for en model fra 90erne.

Svage sider
Hvis ikke der monteres kåbe eller vindskærm så højt vindpres på føreren. Oliefilter placeret svært tilgængeligt. Få HK efter dagens standard.

Råd, tips og tricks
Et komfortsæde kan anbefales. Også hvis føreren ikke har så lange ben.

Øvrige kommentarer
Hvis man står for at skulle begynde en MC karriere og skal have en brugt mc. Så vil jeg ikke tøve med at købe denne model. De blev lavet indtil 1996 så priserne er også lave nu. Det kan så være svært at finde en med få km, men måske en sådan kan findes i Sverige, hvor de altid har haft mange flere BMWer på markedet.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Henrik Hansen
Stærke sider
Fantastisk gode køreegenskaber, styrer og bremse rigtig godt. Den er en stor fornøjelse at køre på. Man mærker på ingen måde den forholdsvis høje vægt, når først hjulene triller. Rigtig godt forlys (Xenon-udgaven)

Svage sider
Modellen er født med mange "børnesygdomme" Vær opmærksom på om disse alle er løst. Det kan oplyses ved henvendelse til en BMW forhandler om maskinen har været indkaldt og om disse "børnesygdomme" alle er løst. Gearskiftet kan være lidt af en prøvelse, især hvis man har "sarte ører" Det skal forstås sådan, at gearskiftet fungere perfekt, men det er bestemt ikke lydløst. Der lyder et ordentlig "KLONK" når maskinen sættes i 1. gear. Endvidere "klonker" det lidt ved skift til 2. og 3 gear, men som nævnt fungere gearkassen ganske udmærket. Det er endvidere almindelig kendt med disse "klonklyde" på K1200 og K1300 S/R/GT, så det er kun et spørgsmål om at vænne sig til disse lyde.

Råd, tips og tricks
Vær endog MEGET opmærksom på koblingen ved køb af brugt maskine. BMW har haft rigtig meget bøvl med koblingen på alle K1200S/R/GT modellerne. Det kan stærkt anbefales, at montere en koblingsskål fra K1300S/R/GT. Den passer lige over i uden problemer. Vær igen MEGET opmærksom på, at købe nyeste model af koblingsskålen, idet den er blevet ændre flere gange. Den kan kendes på, at der sidder en blank tallerkenfjeder på bagsiden, inde bag tandhjulene.

Øvrige kommentarer
Jeg kom temmelig uheldigt i gang med min K1200Gt. Jeg har haft store problemer med koblingen, som skramlede voldsomt, samt med motorstyringen, som indeholdte en periodisk fejl, hvilket bevirkede, at maskinen periodisk mildest talt kørte elendigt. Problemerne er nu løst ved at jeg har udskiftet koblingsskålen, samt motorstyringen. Endvidere kan det stærkt anbefales at eftermontere en Power Commander og få denne kørt rigtigt ind på rullefelt. (Ove = Mister Dyno kan stærkt anbefales) Maskinen køre nu problemløst og går, som en drøm. Den har et helt vildt godt og lækkert bundtræk - især efter montering af PC.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Lasse Ougaard
Stærke sider
Meget letkørt og samtidig sjov. Meget alsidig motorcykel. Godmodige køreegenskaber, så god som første store MC. Meget økonomisk. (Mindst 20km/l). Benzintanken under sædet er en genial idé og en er enorm nem at fylde.

Svage sider
Mærkbare vibrationer i styret ved 5000-6000 omd. Ikke ubehageligt men dog værd at bemærke.

Råd, tips og tricks
Find en med kørecomputer og varme i håndtagene. Husk at de fleste BMW'er kører på ret tyk olie. BMWs egen Advantec 15w-50 olie er den rigtige.

Øvrige kommentarer
Virkelig en overset model!
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Henning Egholk
Stærke sider
Superfin styring. Let at køre i tæt trafik i f.eks. storbyer. Hurtig accelleration. Dejlig motorlyd, en fast tung boxerlyd. God bagagekapacitet med stålkasser. Samtidig let at lægge bagagesæk henover saddel og tasker.

Svage sider
Ikke så rar at køre rigtig stærkt på. Motoren lyder anstrengt ved hastigheder over 130km/t. Kun aktuelt i Tyskland, men her er det så også et problem. Trafikken kører rigtig hurtigt og man må følge med. Det har den lidt svært ved. Mc'en er efter min mening ikke egnet til at køre på løst grus. Alt for urolig styring. Vægten er også alt for høj til et løst underlag. Følte mig ikke tryg når grusveje skulle forceres.

Råd, tips og tricks
Jamen det var jo min drømmecykel der pludselig blev mulighed for at købe. Jeg har så været på en 3-4 lange touringrejser. Det har været fint og den har virket stabilt altid. Dog har der været lidt problemer med lufttab fra baghjulet sidste år. Og iår fra forhjulet. Måske er fælgen ikke renset godt nok af ved dækskift? (Dæktryk registreres i instrumentet). ESA'en har ikke betydet det store. Har stort set altid stået i comfort, enkelte gange i sport. Uden at det føltes anderledes.

Øvrige kommentarer
Synes at service har været dyrt. Undtagen det første som så heller ikke var gratis. Det næste kostede tæt på 6.000kr hvilket jeg synes er alt for meget. Derfor har jeg selv skiftet al olie på den om vinteren. En mekaniker har så lavet resten om foråret, besparelsen var nærmest 50%.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af John Mård
Stærke sider
Fantastisk motor! Bundstærk og kvik op i omdrejninger. Fed lyd! Skøn gearkasse og nem kobling. Super bremser. Køreegenskaber er supergode. Nem at servicere. God balance og let at køre. En mc som ingen bare går forbi.

Svage sider
Lidt svær med oppakning til længere ture hvis man er to. En svaghed hos BMW er at de kan have kampagner på visse modeller hvor de sænker priser, hvilket betyder at din mc du lige har købt ligeledes har fået tilsvarende lavere værdi.

Råd, tips og tricks
Køb en Haynesbog. Jeg bruger vinylshine fra Statoil ti at holde plastic og den sorte motor i tiptop. Spray på og tør af med en mikrofiberklud. Jeg gør det på hele mc'n. Det holder den som ny! Køb en vedligeholdelsesoplader som er tilpasset canbus ellers kan det gå ud over elektronikken.

Øvrige kommentarer
BMW er en mc i den dyrere ende, men den er ikke så dyr at eje. (I øjeblikket har de denne model på tilbud) I sær hvis man kan servicere selv.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Simon Skjøde
Stærke sider
En mega fed maskine, der er sgu et super træk i den. Ikke mange der efterlader dig i bakspejlet. Ligger dejligt på vejen både som tourer og hvis du vil lege racer. Den er perfekt til blandingen af de to arter.

Svage sider
Den klonker i gearene, indimellem voldsomt højt specielt fra stillestående til 1 gear

Råd, tips og tricks
Invester i en powercommander og en ny potte det gør det sidste. Fed lyd og bliver mere velkørende, specielt ved lave hastigheder.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Anonym
Stærke sider
Fantastisk touringmaskine, god til rejse for en eller to, god til motorvej og handy på små¨veje. En mester til kompromiets kunst der kan det hele. Rigelig med motorkraft og godt moment. Solid og pålidelig.

Svage sider
ingen
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Karsten Ryth Olsen
Stærke sider
R1200GS K50 er en fantastisk motorcykel - total køreglæde. Kører fantastisk på både Autobahn, på landevej og i hårnålesving i bjerge. Elektronisk fartpilot er brugbar overalt - et MUST i mine øjne

Svage sider
Gearkassen "klonker" lidt - er ikke så lydløs som på en olie/luftkølet - men den virker udemærket. Service ligger på den lidt pebrede side.

Råd, tips og tricks
Køb en R1200GS med alle pakker - og om ikke - så få i det mindst ESA, fartpilot og navigationsforberedelse. Sidstnævnte giver et utal af muligheder til styring af GPS og MC informationer og også mobiltelefon via GPS om du har samtaleanlæg.

Øvrige kommentarer
Eneste grund til jeg skifter er, at jeg vil prøve at køre R1200GS Adventure K51.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af max Dupont
Stærke sider
Den kan køre på bane. Den kan køre langsom tur kørsel. Den er god til hårnålesving. Den kan faktisk det hele. Det er den fjerde GS jeg har ejet. Og den næste bliver også sådan en..

Svage sider
Ingen
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Henrik Hansen
Stærke sider
Rigtig god og dejlig motorcykel, som er utrolig let kørt på trods af vægten. Rigtig god sidekomfort og god plads i taskerne. I det hele taget en motorcykel, som jeg var rigtig glad for.

Svage sider
Udstødningen bliver hurtigt grim og anløbet af overfladerust. Jeg synes der mangler lidt ekstra kræfter i motoren. Ved mellemacceleration, eksempelvis ved kørsel på motorvej, så synes jeg, at der ikke sker det helt store. Jeg synes, at det er irriterende, at man skal op at køre mindst 90 km/t før den rigtigt kan trække 6. gearet, især hvis man er 2 personer og fuld oppakning. Det vænnede jeg mig aldrig til. Kører for "magert" i benzinblandingen fra fabrikken, hvilket bevirker, at motoren har tendens til at "hugge" ved kørsel med lave omdrejninger. Det er desværre et generelt problem for næsten alle motorcykler i dag. Det kan afhjælpes med en Boosterplug eller en Power Commander. Det vil jeg klart anbefale.

Råd, tips og tricks
Hæld Bel-Ray gear Saver 85/140 på gearkassen. Det fjerner stort set alle "klank - klonk - klask-lyde" fra gearkassen og den skifter væsentlig bedre. Monter Boosterplug eller Power Commander. Det giver en væsentlig bedre motorgang, især ved lave omdrejninger.

Øvrige kommentarer
Fin og god motorcykel, som de fleste vil blive glad for. Jeg kunne godt forestille mig at købe sådan en igen.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Jes Jakobi Ougaard
Stærke sider
Flot designet og godt bygget motorcykel, som bare udstråler kvalitet. Kører fantastisk og bare så komfortabel. Har alt touring udstyret - varmehåndtag, komfortsæde og ABS bremser mm.

Svage sider
Den lidt høje egenvægt. Den er ikke højere end andre GrandTourere, men det er altså bare ikke lige min smag, da jeg gerne vil have en lettere og lidt mere agil cykel, når der f.eks bliver kørt alpeveje. Dette er eneste årsag til, at jeg valgte at sælge.

Råd, tips og tricks
Montér højt kåbeglas og f.eks en ABM gaffelbro med traditionelt styr for bedre komfort - så er cyklen stort set perfekt.

Øvrige kommentarer
Kommer til at savne cyklen til motorvejskørslen, men "legebarnet" i mig gør, at jeg altså hellere vil have en vægtmæssigt lettere cykel.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Søren-Michael Pihl
Stærke sider
komforten er fin også på meget lange ture både for fører ogpassager den har kræfter nok også til to med oppakning den er stabil og forudsigelig på vejen gode bremser god kåbe

Svage sider
tung at håndtere når den ikke kører høje personer får lidt turbulens om hjelmen
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Søren R. Segel
Stærke sider
Meget letkørt mc. Godt optræk og overskud i alle gear, uden at være en racer. Skøn at håndtere på små og krogede veje, samtidig med at være komfortabel på længere ture.

Svage sider
Bremsepedalen virker lidt for blød og eftergivende.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af claus j
Stærke sider
særdeles letkørt - gode egenskaber ved uventede manøvrer eller uventede opbremsninger. harmonisk accellerationskurve - ingen "ryk" eller "dødpunkter".

Svage sider
siddestilling ved længere ture - kåbebeskyttelse ved hænder - kåben lav ved lange ture. Uhandy at stille på centralstøtteben.

Råd, tips og tricks
check olie - bruger 1/2 ltr på 2000 km. montér højt kåbeglas. wunderlich laver en super effektiv lille clip-on kåbe der kan monteres ovenpå eksisterende kåbe.

Øvrige kommentarer
Den skal være GUL! 😋😋
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Jens Christensen
Stærke sider
Du kan køre på den til alperne uden at blive træt. Den har en meget smidig motor, trækker lige meget hvilket gear du er i. Bremserne er også rigtig gode og lette at dosere.

Svage sider
Den er tung, og selv om det ikke mærkes så meget når først man kører, så skal der arbejdes lidt mere i de små kurver. Der mangler et hanskerum eller plads under sædet.

Råd, tips og tricks
Hele bagsvingeren og gearkasse skal afmonteres ved koblingsskift, selv slavecylinderen til koblingen kan ikke skiftes uden afmontering af bagsvinger. Så det bliver hurtigt en dyr affære. Regn med ca. 8000,- for at få skiftet en kobling.

Øvrige kommentarer
Hele bagsvingeren og gearkasse skal afmonteres ved koblingsskift, selv slavecylinderen til koblingen kan ikke skiftes uden afmontering af bagsvinger. Så det bliver hurtigt en dyr affære. Regn med ca. 8000,- for at få skiftet en kobling.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Jørgen Smidt-Jensen
Stærke sider
Driftsikkerhed, værdi for pengene, konstruktion/reservedele/reparationer=fantastisk. Motoren er vibrations fri og nøjsom. Kører fantastisk med passager og fuld oppakning.

Svage sider
Den foroverbøjede siddestilling kan være anstrengende ved lavere hastigheder - OK ved høje hastigheder. .Bremser kunne være bedre. Den er lidt "toptung at manøvrere ved lave hastigheder.

Råd, tips og tricks
Køb reservedele i tyskland eller england og/eller brug Toftlund MC som værksted i DK. Sørg for at have gode dæk monteret og hold øje med lufttrykket. Brug en god motorolie - så holder motoren "evigt"..

Øvrige kommentarer
Overvej en RT model, som jeg nu også har købt - man sidder bedre til de lidt længere ture, og selve maskinen og den fine motor er det samme - og de 75 Hk er rigeligt til danske forhold - også med fuld oppakning.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Johnny Binau
Stærke sider
Den har et helt vildt bundtræk, ligger rigtigt godt i sving styrer som en 600 ccm, Bremser er noget af det bedste man kan få, elektronisk undervogn ESA. Varme håndtag.

Svage sider
Motorstyring den kører ujævnt ved køkørsel. Men montere man en powercomander på den er problemet væk.

Råd, tips og tricks
Køb dem fra 2006 og frem der har man fjernet børnefejlene

Øvrige kommentarer
Super super cykel, savner den.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Lars Dan Jensen
Stærke sider
En kanon sports/tourings cykel. Meget lidt/billig at vedligeholde pga bl. andet ABS Den bare holder og holder 100.000 km er intet problem, Meget fint originalt taske system

Svage sider
Måske lidt tørstig og lidt tung i forhold til morderne cykler

Råd, tips og tricks
køb køb du blir ikke skufet :-)
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af john nelson
Stærke sider
Dejlig touringmaskine.Flot design. Solidt bundtræk og herlig motorgang fra boxeren. Stilbar vindskærm og sædehøjde et plus. Skruet solidt sammen.Driftsstabil.

Svage sider
Tung maskine at bakse ved bykørsel. Abs på ældre modeller følsom for ikke fuldt opladet batteri - slår fra. Siddestilling ikke optimal for mig, trods højdejustering-meget bredt sæde og tank.

Råd, tips og tricks
Prøv den.Den bedste bmw jeg har ejet og jeg har haft mange.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af john nelson
Stærke sider
Dejlig touringmaskine.Flot design. Solidt bundtræk og herlig motorgang fra boxeren. Stilbar vindskærm og sædehøjde et plus. Skruet solidt sammen.Driftsstabil.

Svage sider
Tung maskine at bakse ved bykørsel. Abs på ældre modeller følsom for ikke fuldt opladet batteri - slår fra. Siddestilling ikke optimal for mig, trods højdejustering-meget bredt sæde og tank.

Råd, tips og tricks
Prøv den.Den bedste bmw jeg har ejet og jeg har haft mange.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af john nelson
Stærke sider
Dejlig touringmaskine.Flot design. Solidt bundtræk og herlig motorgang fra boxeren. Stilbar vindskærm og sædehøjde et plus. Skruet solidt sammen.Driftsstabil.

Svage sider
Tung maskine at bakse ved bykørsel. Abs på ældre modeller følsom for ikke fuldt opladet batteri - slår fra. Siddestilling ikke optimal for mig, trods højdejustering-meget bredt sæde og tank.

Råd, tips og tricks
Prøv den.Den bedste bmw jeg har ejet og jeg har haft mange.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af john nelson
Stærke sider
Dejlig touringmaskine.Flot design. Solidt bundtræk og herlig motorgang fra boxeren. Stilbar vindskærm og sædehøjde et plus. Skruet solidt sammen.Driftsstabil.

Svage sider
Tung maskine at bakse ved bykørsel. Abs på ældre modeller følsom for ikke fuldt opladet batteri - slår fra. Siddestilling ikke optimal for mig, trods højdejustering-meget bredt sæde og tank.

Råd, tips og tricks
Prøv den.Den bedste bmw jeg har ejet og jeg har haft mange.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Jes Jakobi Ougaard
Stærke sider
Fantastisk kørekomfort og super stærkt trækkende boksermotor. Kører langt på literen. Gennemsnitligt omkring 21 km/l - Meget fint for så stor en motor.

Svage sider
"Klunkende" gearkasse, der ikke skifter overbevisende godt. Indvendig "tikkende" lyd fra motoren pga. dårligt fungerende knastkædestrammere i de første årgange.

Råd, tips og tricks
Montér styrforhøjer sæt fra f.eks MotorWorks.UK for bedre siddekomfort. Køb udgaven med justérbart sæde. Udskift gearolien m/ 90W140 gearolie. Giver mindre "Klunk" fra gearkassen. Udskift knastkædestrammerne med den nye type. Årg. ´96 eller nyere.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Claus Gram
Stærke sider
Robust all round mc. Tillidsvækkende med rigelig effect. Driftsikker. Nem at omgåes. Nem at rengøre. Nem at køre. Masser af muligheder for ekstraudstyr.

Svage sider
Ikke meget garage appeal, men ellers ingen.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af klaus F. M. M. zacharias
Stærke sider
en fantastisk touring mc, masser af bagageplads, fint at køre i regn, flott drejmoment ved lav omdrejninger, i helhed en stabil og godt touring motorcykel

Svage sider
for stor vægt,for højt tyngdepunkt, ikke velegnet til grusveje og til personer med korte ben, bagsædet er for bred til små personer idet fodstøtte ikke kan justeres op gaskabel bliver for stram, ved høj hastighed ( over 180 km/t ) svingningsstabilisator for svag, GPS montage og tilsluttning er lidt besværlig

Råd, tips og tricks
kræver en hvis styrke og rutine og få mc på centralstøtteben og få den rejst når den ligger ned, en lille træ eller aluplade skal man have med til side støtteben ved blød bundforhold

Øvrige kommentarer
eventuelt støj fra generatortandhjul kan afhjælpes ved at skifte til fiber tandhjul generel en meget stabil og optisk meget flott MC
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Karsten Ryth Olsen
Stærke sider
Fantastisk motorcykel - gearkassen siger "klonk" - men virker fint - så kun en vanesag. Dejlig rejsecykel med stor tankkapacitet / rækkevidde.

Svage sider
Service priser er til den høje side. Quickshift virker ikke nær så godt som på KTM 1290 Super Adventure. En del dæk giver voldsom dækstøj fra forhjulet. Mezler Tourance Next / Pirelli Scorpion Trail 2 er vist de mest støjsvage.

Råd, tips og tricks
Køb med alle pakker - ved brugt køb er prisforskellen lille - Cyklen giver meget mere køreglæde i dagligdagen med alle 3 pakker. Fartpiloten er et MUST, LED-lys er væsentligt bedre end almindelige lygte, Styring af telefon / GPS fra vognhjulet er dejligt. Som minimum bør man vælge fartpilot, ESA og GPS forberedelse med vognhjul.

Øvrige kommentarer
Cyklen har høj afskrivning - forvent tabe på 1/3 på 3 sæsoner / 20.000 km ved nykøb med alle pakker / GPS og tasker.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Kim Konstantin Sølbeck
Stærke sider
Fantastisk allround MC. God motor og fantastisk bundtræk og ikke mindst lyd. Masser af udstyr og komfort. Fedt og råt design der holder i mange år.

Svage sider
Gearskifte kunne gå mere smooth. Høj vægt, men ret agil så snart den ruller. Høj anskaffelsespris. Service hos BMW lidt dyr.

Råd, tips og tricks
Køb adventure modellen og sørg for at den har full kører mode program, Rain, Road, Dynamic, Enduro og Enduro Pro.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Kaj Schmidt
Stærke sider
God balance og opret kørestilling. Styrer eminent i kurver. Super affjedring og vejgreb ved kørsel på ujævne og hullede asfaltveje. Kardantræk.

Svage sider
Forholdsvis tung og med højt tyngepunkt, som kan udfordre ved f.eks. parkeringsmanøvrer.

Råd, tips og tricks
Din højde bør være min 180 cm

Øvrige kommentarer
Sørg for god beskyttelse af hørelsen, anvend egnede ørepropper, det forøger køreglæden.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Finn Andersen
Stærke sider
touringmaskine med god siddekomfort til lange ture, også for passager. Billig i drift. Kardantræk = ikke noget med at smøre kæde hele tiden

Svage sider
tung maskine, men man kan nu godt køre både snoede veje og i bjerge med den.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Jan Kokborg
Stærke sider
Superb langturs mc, støjsvag, justerbar sædehøjde, godt moment i boxeren, abs bremser, el justerbart kåbe glas, pæn benzin økonomi.

Svage sider
Tung mc, kunne bruge flere hk, motor lyder ikke så godt når den får nogle omdrejninger, lidt kedelig at suse småture på.

Råd, tips og tricks
Super touring mc, men køb en lettere mc hvis du mest er til sjove småture som jeg.

Øvrige kommentarer
Købte den pga muligheden for at montere sidevogn, men fik aldrig en på. Byttede den ud med en Honda VTR 1000 SP2, og DET er en sjov mc, men drømmer da om en K1200s BMW engang :-)
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Vurderet af Klavs Nybjerg
Stærke sider
Enestående langturskomfort i kombination med ret skarpe egenskaber på alpevejene. 50.000 km uden én eneste fejl. Rigtig gode bremser.

Svage sider
Kun én aut. forhandler og serviceorganisation i dk, men de små værksteder kan endnu skaffe reservedele af diverse kanaler.

Råd, tips og tricks
Gå efter modem 0368 fra 2007 og senere med delintegralbremser.

Øvrige kommentarer
Fremragende og utroligt stabil sportstourer.
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja

Artikler og test/anmeldelser om BMW

Test: BMW F800R 2015/16
Omhandler 2016 BMW F 800 R
Et miks, der vækker både skuffelse og glæde (nu med video)
Test: BMW F800GS 2016
Omhandler 2016 BMW F 800 GS
Kan klodens foretrukne weltbumler anbefales?
Første danske test: BMW S1000XR
Omhandler 2015 BMW S 1000 XR
Bedste motor, bedste siddestilling og bedste køreegenskaber i en og samme motorcykel
Test: BMW og Ducati i benhård duel
Omhandler 2015 BMW S 1000 XR
(nu med video) Tidens to skarpeste sports-eventyrer udfordrer hinanden
Mindre gummiko - mere gummisko
Omhandler 2015 BMW R 1200 RS
Den spritnye BMW R 1200 RS byder på boksertouring med sport
Test: En ægte kriger fra BMW
Omhandler 2015 BMW R 1200 R
(Nu med video) Den oversete stjerne BMW R1200R er helt ny i 2015
Test: Verdens bedste bliver MEGET BEDRE
Omhandler 2014 BMW S 1000 RR
(Nu med video) Konkurrenterne skal stå meget tidlig op hvis de vil lege med BMW S1000RR 2015
Superstjerne smider tøjet
Omhandler 2014 BMW S 1000 R
(Nu med video) BMW S1000RR mister kåben, et R og lidt topeffekt
Test: Forelsket i det uperfekte
Omhandler 2014 BMW R NineT
(Opdateret med video) BMW Nine T spiller på ren charme
BMW R 1200 GS test
Omhandler 2013 BMW R 1200 GS
Helt igennem fantastisk
MC med indbygget sex-legetøj
Omhandler 2013 BMW F 800 GT
BMW F800GT er på mange områder en anderledes motorcykel