×
7 andre potentielle købere har annoncen, som favorit. til sælger inden den forsvinder!
Beskrivelse
Aprilia Caponord 1000, 998 ccm, 98 hk, 2004, Blåmetal, m. afgift
Følg link for detaljer.
https://drive.google.com/drive/folders/1YD3oS0Tr7Ier0Ks6vtAH7WHcGTC_8unO?usp=drive_link
Motorcyklen kan leveres i flere udstyrsvarianter og til forskellig pris. Kontakt mig gerne for yderligere info.
Beskrivelse: Motorcyklen har bragt mig langt omkring. Fra Nordkap mod nord til Sahara i Marokko i syd. Og fra Irland i vest til Zakopane i øst. Hvis du ikke vil ligne alle de andre GS-ejere og ønsker dig noget lidt anderledes, så får du her stor værdi for pengene. Jeg synes at den ser bedre ud og man sidder højere med en mere positiv "adventure"-holdning end på den nyere 1200-version. Jeg ser aldrig andre Caponords på mine rejser, men jeg ser tusindvis af Beemer, der alle er identiske med resten. Så jeg nyder de nysgerrige chats fra folk, når de ser min maskine. Uanset om jeg har de største af Givi
tasker monteret på 45 liter hver eller Hepco Becker alu-kasserne på, får dette cyklen til at se enorm, men overskuelig ud. Den æder hårnålesving i alperne lige så godt som motorvejen gennem Tyskland. Brændstofforbruget er forbedret via en opdateret mapping af ECU’en. Det giver et forbrug på 19km/l ved blandet kørsel. Kørekvalitet
Kan være toptung, når den er fyldt op og med fulde tasker. Tung cykel generelt og let at tabe, hvis du ikke er klar over det. Vægten gør at den ligger meget stabilt på vejen. En højere vindskærm vinden, hvis du er 180cm eller derover. Vægtfordelingen er god og den tager svingene usædvanligt godt. Affjedring fremragende og højere indstillinger opsuger ujævnhederne bedre og holder forhjulet på asfalten. Velproportioneret størrelse, der gør siddestillingen
fremragende, hvilket tvinger rytteren til at sidde oprejst for at få en imponerende udsigt. Styret er bredt for at rumme oprejst siddende, hvilket lindrer smerter i ryg eller skulder/håndled. Skærme og display er placeret godt og meget tydeligt, så føreren kan koncentrere sig om vejen .Motor :Den store Rotax-motor dunker ubesværet af sted i ethvert gear og kører fornuftigt med masser af overskud, selv ved
motorvejshastigheder. Civiliseret motorgang ved lavere hastighed og også i bytrafikken. Løbende omkostninger: Det elektriske system er forbedret med bedre tændspoler og udskiftede stik. Bygge kvalitet :
Motor, chassis, ramme og tilbehør fremragende. Masser af poleret aluminium så ser altid godt ud og derfor meget lidt rust. Italiensk elektricitet er dårlig og kan være problematisk. Forlygten er kraftfuld og bedst i sin klasse. Bremse :Fo rbremser lever op til jobbet, men kompenserer ofte for den dovne og lille bagbremse, som ikke kan lide at blive arbejdet for hårdt. Franske alper for eksempel. Overforbrug af bagenden forårsager overophedning og blødgøring af bageste bremsekraft. Godt at vide: Jeg har haft motorcyklen fra den havde kørt bare 5000km. Jeg har selv vedligeholdt og forbedret den gennem årene. Jeg har kørt mere end 150.000km på den, men valgte sidste år at købe en donorcykel i Tyskland. Den havde kun kørt 54.000km. Jeg har derefter samlet de bedste dele, så den nu står som en motorcykel med kun 72.000km på tælleren. Det er stort set kun stellet og ecu’en der er tilbage fra den oprindelige motorcykel. Jeg har dermed også en del reservedele der kan indgå i en evt handel. Jeg vil også introducere en evt. køber til det verdensomspændende Caponord forum. Her har jeg hentet uvurderlig hjælp gennem årene.
Følg link for detaljer.
https://drive.google.com/drive/folders/1YD3oS0Tr7Ier0Ks6vtAH7WHcGTC_8unO?usp=drive_link
Motorcyklen kan leveres i flere udstyrsvarianter og til forskellig pris. Kontakt mig gerne for yderligere info.
Beskrivelse: Motorcyklen har bragt mig langt omkring. Fra Nordkap mod nord til Sahara i Marokko i syd. Og fra Irland i vest til Zakopane i øst. Hvis du ikke vil ligne alle de andre GS-ejere og ønsker dig noget lidt anderledes, så får du her stor værdi for pengene. Jeg synes at den ser bedre ud og man sidder højere med en mere positiv "adventure"-holdning end på den nyere 1200-version. Jeg ser aldrig andre Caponords på mine rejser, men jeg ser tusindvis af Beemer, der alle er identiske med resten. Så jeg nyder de nysgerrige chats fra folk, når de ser min maskine. Uanset om jeg har de største af Givi
tasker monteret på 45 liter hver eller Hepco Becker alu-kasserne på, får dette cyklen til at se enorm, men overskuelig ud. Den æder hårnålesving i alperne lige så godt som motorvejen gennem Tyskland. Brændstofforbruget er forbedret via en opdateret mapping af ECU’en. Det giver et forbrug på 19km/l ved blandet kørsel. Kørekvalitet
Kan være toptung, når den er fyldt op og med fulde tasker. Tung cykel generelt og let at tabe, hvis du ikke er klar over det. Vægten gør at den ligger meget stabilt på vejen. En højere vindskærm vinden, hvis du er 180cm eller derover. Vægtfordelingen er god og den tager svingene usædvanligt godt. Affjedring fremragende og højere indstillinger opsuger ujævnhederne bedre og holder forhjulet på asfalten. Velproportioneret størrelse, der gør siddestillingen
fremragende, hvilket tvinger rytteren til at sidde oprejst for at få en imponerende udsigt. Styret er bredt for at rumme oprejst siddende, hvilket lindrer smerter i ryg eller skulder/håndled. Skærme og display er placeret godt og meget tydeligt, så føreren kan koncentrere sig om vejen .Motor :Den store Rotax-motor dunker ubesværet af sted i ethvert gear og kører fornuftigt med masser af overskud, selv ved
motorvejshastigheder. Civiliseret motorgang ved lavere hastighed og også i bytrafikken. Løbende omkostninger: Det elektriske system er forbedret med bedre tændspoler og udskiftede stik. Bygge kvalitet :
Motor, chassis, ramme og tilbehør fremragende. Masser af poleret aluminium så ser altid godt ud og derfor meget lidt rust. Italiensk elektricitet er dårlig og kan være problematisk. Forlygten er kraftfuld og bedst i sin klasse. Bremse :Fo rbremser lever op til jobbet, men kompenserer ofte for den dovne og lille bagbremse, som ikke kan lide at blive arbejdet for hårdt. Franske alper for eksempel. Overforbrug af bagenden forårsager overophedning og blødgøring af bageste bremsekraft. Godt at vide: Jeg har haft motorcyklen fra den havde kørt bare 5000km. Jeg har selv vedligeholdt og forbedret den gennem årene. Jeg har kørt mere end 150.000km på den, men valgte sidste år at købe en donorcykel i Tyskland. Den havde kun kørt 54.000km. Jeg har derefter samlet de bedste dele, så den nu står som en motorcykel med kun 72.000km på tælleren. Det er stort set kun stellet og ecu’en der er tilbage fra den oprindelige motorcykel. Jeg har dermed også en del reservedele der kan indgå i en evt handel. Jeg vil også introducere en evt. køber til det verdensomspændende Caponord forum. Her har jeg hentet uvurderlig hjælp gennem årene.
Udstyr
- Fuldkåbe
- Sidetasker
- Topboks
- Varmehåndtag
- Aktiv i 47 dage siden 20/7-2025
- Sidst set 6/9-2025 10:21
- Vist i alt 219 gange
- Annoncekategori: Sælges
- Type: Adventure
- Indreg.: 9/2004
- Sidste syn.: 12/2010
- Farve: Blåmetal
- Alle service udført: Nej
- Sidste service ved: 72000 km
Udstyr og tilbehør til Aprilia Caponord 1000
Herunder vises udstyr og tilbehør, som passer til Aprilia Caponord 1000. Produkterne kan købes hos din nærmeste forhandler.
Produkt | Varenr. | Pris | Vælg |
---|
* Der tages forbehold fejl eller mangler
Aprilia Caponord 1000 specifikationer
Bemærk, at det er muligt at sammenligne modeloplysninger for Aprilia Caponord 1000 med din egen MC, hvis du opretter den i din brugerprofil under "Primær MC".
Specifikationer
Viste MC*
Din MC
HK
98 hk
-
Motorstørrelse
998 ccm
-
0 - 100 km/t
3.8 sek
-
Tophastighed
225 km/t
-
Type
Sporttouring
-
Kåbetype
-
-
Km/l
15.0 km/l
-
Sædehøjde
-
-
ABS-bremser
-
-
Kombi-bremser
-
-
Træktype
-
-
Vægt
-
-
* Der tages forbehold fejl eller mangler
Anmeldelser fra tidligere ejere om Aprilia Caponord 1000
Herunder ses den gennemsnitlige brugervurdering af Aprilia Caponord 1000. I alt 10 anmeldelser. 8 ud af 10 (80%) ville købe Aprilia igen. Brugeranmeldelser stammer fra 10 brugere, som tidligere har haft en Aprilia til salg på 123mc.dk
Samlet gns. vurdering
4.3
Køreegenskaber
4.3
Motor/transmission
4.3
Sidestilling/komfort
4.6
Driftsomkostninger
3.8
Værdi for pengene
4.5
Stærke sider
Lækker motor med god V2 lyd Man sidder godt og længe i sadlen Gode bremser Flot motorcykel
Svage sider
Ensretter Mangler Gearindikator Blinklys slukker ikke selv
Råd, tips og tricks
Køb et højere kåbeglas Ensretter skal loddes på
Øvrige kommentarer
En overset motorcykel der kører fantastisk, man bliver bare glad
Lækker motor med god V2 lyd Man sidder godt og længe i sadlen Gode bremser Flot motorcykel
Svage sider
Ensretter Mangler Gearindikator Blinklys slukker ikke selv
Råd, tips og tricks
Køb et højere kåbeglas Ensretter skal loddes på
Øvrige kommentarer
En overset motorcykel der kører fantastisk, man bliver bare glad
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Stærke sider
En virkelig fed maskine at køre på. God sideposition Godt lys Stor tank God gearkasse
Svage sider
Skal have 3000 omdr for at trække jævnt. Ensretter Næsten for lydløs hvis man gerne vil høre den lækre V2 lyd.
Råd, tips og tricks
Køb et højere kåbeglas Ensretter skal loddes på istedet for multistikket Skift dyse i den hydrauliske kobling så det er lettere at finde frigear
En virkelig fed maskine at køre på. God sideposition Godt lys Stor tank God gearkasse
Svage sider
Skal have 3000 omdr for at trække jævnt. Ensretter Næsten for lydløs hvis man gerne vil høre den lækre V2 lyd.
Råd, tips og tricks
Køb et højere kåbeglas Ensretter skal loddes på istedet for multistikket Skift dyse i den hydrauliske kobling så det er lettere at finde frigear
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja
Stærke sider
Den kørte mere stabil end GS'n på vejen fra Ouagadougo op til Timbukto 🙃
Svage sider
Mangler en expressomaskine.
Råd, tips og tricks
Kun døde fisk flyder med strømmen .. og vælger GS :)
Den kørte mere stabil end GS'n på vejen fra Ouagadougo op til Timbukto 🙃
Svage sider
Mangler en expressomaskine.
Råd, tips og tricks
Kun døde fisk flyder med strømmen .. og vælger GS :)
Køreegenskaber
Motor/transmission
Sidestilling/komfort
Driftsomkostninger
Værdi for pengene
Vil købe dette mærke igen? Ja